kjolpaket till 850 GLT!?!?

FanGus AUTOEXPERTEN I NACKA
18 april 2007 · 77 Inlägg

är det någon här på garaget som vet var man kan få tag på "billiga" kjolpaket till en 850?
eller är det kanske så att någon har något gammalt eller känner någon som vill bli av med sitt?

sedan så skulle jag uppskatta lite kommentarer om min bil. jag behöver lite inspiration?
några tips kanske!?!?

Senast redigerat av FanGus (18 april 2007)

erixon_
18 april 2007 · 19 Inlägg

om du vill ha billigt får du nästan leta bland de mindre återförsäljarna, blir ju kanske lite värre med kvalite, leveranstid o service då. fast o andra sidan kan de flyter på bra för just dig, för mig har de vart lite krångel så köper mina saker från lite större företag, okok lite dyrare, men men.

realcar har två kit som jag tycker mkt om. du kan ju alltid kolla in dem.
www.realcar.se

FanGus AUTOEXPERTEN I NACKA
18 april 2007 · 77 Inlägg

erixon_ skrev:
om du vill ha billigt får du nästan leta bland de mindre återförsäljarna, blir ju kanske lite värre med kvalite, leveranstid o service då. fast o andra sidan kan de flyter på bra för just dig, för mig har de vart lite krångel så köper mina saker från lite större företag, okok lite dyrare, men men.

realcar har två kit som jag tycker mkt om. du kan ju alltid kolla in dem.
www.realcar.se

ja. jag har kollat på dom.. och jag gillar oxå dom. men det känns lite för tungt för min plånbok just nu.

men du verkar ganska så insatt i 850 tänkte fråga på en gång.
du vet inte hur man byter växelspaksknopp och damask. min verkar vara limmad direkt i spaken. lyckas inte få loss det.
hur gör jag?

erixon_
18 april 2007 · 19 Inlägg

desvärre får du byta hela växelspaken. finns gör det sj böcker, eller handbok för 850 på biltema. väldigt smart sak.

annars är det nog bara o gå loss med nått verktyg o försöka få bort den. om du lyckas är de ju inte allt för svårt att sedan montera en universalknopp.

Senast redigerat av erixon_ (18 april 2007)

coffe_bjorklund
18 april 2007 · 4 Inlägg

Om du ska byta orginal växelspaksknoppen på 850 måste du såga av den.. det e inte så jävligt som det låter..  jag gjorde det för ett tag sen när jag skulle byta till en momo gtr, men det e bara och ta fram bågfilen och såga sönder den rakt av, ta loss den lilla brickan som visar hur växlarna ligger ovanpå innan, så slipper du såga i hårdplast, när du har fått av det mesta av växelspaksknoppen så sitter det en metallknopp i mitten, den ska du slita av för den sitter bara löst där i, sen tar du bara bort resterna från själva spaken och sätter på en ny, inte alls så svårt som det kanske låter, men det blir massa spån som man har ett elände att dammsuga upp sen.

p.s vet inte om jag var tydlig nog.. men du kommer inte kunna använda den gamla växelspaksknoppen om du tar bort den.. det e bara och slänga det som blir kvar av den..

Volvo 855
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang