Tja! Vi är två grabbar som ska åka till gatebil rudskogen för första gången och vi har lite funderingar så vi undrar om ni här på garaget kan hjälpa oss med.
Kan man betala med svenska pengar?
Om inte går de att betala inträde och annat inne på området med kort?
Och har ni något som kan va bra och veta typ när man ska va uppe för att få en bra plats så är de välkommet vi ska bo i tält om nån undrar
Tjena! I Rudskogen är jag ganska säker på att de bara tar norsk valuta. Så lös detta i förhand, alternativt ta bankomat i närmsta by, eller rastplats på vägen dit etc.
Rudskogen i Juli är ganska populärt. Du lär åka onsdag kväll eller möjligtvis torsdag morgon om du vill ha campingplats inne på området. Annars får du stå utanför och köpa dagspass-band eller helgpass. Nackdelen är att du inte är inne på området vilket betyder längre att gå m.m.
Annars är de väl vanlig campingutrustning som gäller. De säljs givetvis mat på området och så, men de är inte gratis så egen grill är inte fel.
Jag och polarna har en billig husvagn och Cheva-van samt elverk så man kan ha igång kyl till drickan och lite mat. Man sover med tak över huvudet. Men gillar man att ligga i tält går väl de bra, nära till naturen.
För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Dom gånger jag varit till rudskogen har de funkat alldeles utmärkt att betala med svenska pengar. Åker ni över dagen bara så räkna med att få gå långt...
Om min ATR blir klar så kommer jag førbi på lørdagen :-)
CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Har varit olika varje år de där med svenska / norska pengar ibland går de bra och ibland inte . Om du kommer e18 in i norge så finns det många minibank efter vägen ! Bland annat första vänster efter tullen. Men ta med mat för du får va beredd på att betala runt 100 svenska för en hamburgare utan dricka !!