3771
Sök

760 turbo startar inte

220 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
hej får ingen gnista på min 760 har bytt allt. fördelarlock tändspole, kablar m.m har fördelare på mellanaxlen men bytte till en som sitter på kamaxlen ist, så nu sitter det 2 st i för tillfället  just nu provade jag den på kamaxlen men får ingen gnista alls förutom om man drar igång den, då går den men man får inte komma under 1500 varv då dör den. den vill inte starta om man inte drar igång den.

bilen gick som en klocka innan detta hände. Hade kört runt lite sen parkerade jag utanför en kompis och va där i ca 2 timmar. sen när jag skulle starta så ville den inte, någon som vet vad det kan va?
Senast redigerat av 760turbo (18 april 2007)

50 Inlägg
18 april 2007
Saker som borde kollas upp:inpulsgivaren i fördelaren, sitter under en liten metalplata nedanför rotorn, om de hänt något med kabeln mellan inpulsgivarn å data boxsen, om de hänt något med databoxsen, kabeln går under motorn, om tändspolen har fått sig en törn, om rätt späning leder fram till tändspolen när man sätter på tändnigen å om den ger rätt späning när motorn vrids runt.

Man kan även prova å slänga på ett äldre tändsystem utan inpulsgivare, då behövs bara fördelare/rotor/fördelarlock/tändkablar å sen några pluss o minuskablar, startar den utan problem då så e de något vajsig med de systemet som du har nu.

Som motor doktorn säger, att den e inte klar förens den flyger fram;) vill du ladda mycket skaffa bredbands knack sensor å ladda till den ger utslag, sänk lite på laddet å kör så de rycker :P

Kettunen
18 april 2007
När man byter fördelarlock byter man rotor. Samma sak som du tar ju inte på dig ett par skor utan att knyta dom . Ursäkta det exemplet men kom inte på nån annan just nu tongue

220 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
klart man byter den. allt är helt nytt smile

Kettunen
18 april 2007
Okeeey tongue Du nämde inte det så blev osäker smile

220 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
fattar inte varför jag inte får någon gnista har provat allt jag har kommit på och lite till sad den kan ju inte bara dö så

Smålänning
7 887 Inlägg
18 april 2007
Provat med en annan tändbox också?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

220 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
japp det har jag oxå gjort hmm ingen förbättring. finns det inget relä eller något som kan ha med det att göra?

220 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
ingen som kan komma på vad det kan vara för fel? sad

50 Inlägg
19 april 2007
Prova de jag skrev åt dig lite längre upp.

Som motor doktorn säger, att den e inte klar förens den flyger fram;) vill du ladda mycket skaffa bredbands knack sensor å ladda till den ger utslag, sänk lite på laddet å kör så de rycker :P

Sök