4418
Sök

Saab B204E motor -00 inget oljetryck

Bor i Tyresö men Tyresö finns inte enligt garaget
179 Inlägg
14 juli 2013
Trådstartare
Japp, motorn är helt nyrenoverad och jag testade att köra runt motorn för att få oljetryck men jag får inget alls.

Rev ner oljetråg och kollade silen men den såg bra ut och o-ringen var hel o fin. Rengjorde allt ändå och monterade tillbaka ifall den sög luft mellan oljetråg och främre motorkåpa men nej. Får fortfarande inget oljetryck.

har även kollat ventilerna som sitter på motorkåpan och på själva oljefilterhållare och allt ser bra ut.

Kan pumpen bli så dålig att den inte orkar suga olja alls?

Blir tacksam över tips o ideér.

mvh

Lenny

41 Inlägg
14 juli 2013
Tjenare.
Det kan ju vara oljetryckskontakten som är kass.

179 Inlägg
14 juli 2013
Trådstartare
svar nej, det kommer ingen olja i oljesystemet, röret mellan oljepumpen och oljesilen som sitter i tråget är också torr.. så det känns som om jag har missat något men jag har kollat allt o lite till..

41 Inlägg
14 juli 2013
Okaj, jag ingen saab fantast.
Det är inte så att där är en fjäder och en kula i pumpen?

179 Inlägg
14 juli 2013
Trådstartare
Nej det är två drev i framkant på motorn inne i motorkåpan smile

241 Inlägg
14 juli 2013
tryck in olja bakvägen i oljetrycks kontaktshålet olje pumpen är torr då suger den inte

179 Inlägg
14 juli 2013
Trådstartare
åååh.. det var en väldigt bra ide måste jag säga smile det kan iofs vara sant att den inte vill suga då allt är torrt som fan.

39 Inlägg
15 juli 2013
Ett gammalt knep från den goda tiden är att fylla oljepumpen med fett eller vaselin när man skruvar ihop det hela; då " tar " pumpen med samma!

Men här är det klart bästa att fylla olja i bakvägen, då borde det " ta "!

Mvh Johannes

179 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
Ska testa ikväll o se vad som händer smile

179 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
Måste säga att, ni, Volyota och Morsole, är helt jävla underbara...FÖR JAG HAR OLJETRYCK!! WOHOOO.

tog bort pumpen i framkant, fyllde med olja och stoppade tillbaka allt o så körde jag maskinen cirka 10 sekunder och fick oljetryck, trycket höll cirka 30 sekunder efter jag hade släppt nyckeln smile

Sök