2691
Sök

Sökes 740 16v

bilsokaren
29 juli 2013
Trådstartare
Just nu sitter jag och letar efter just 740 16v i bra skick men det verkar vara totalt omöjligt att hitta en? hur hittade ni era pärlor och hur ska jag leta? Blocket har jag redan kollat.

441 Inlägg
29 juli 2013
Bara att leta på blocket, utbudet varierar hela tiden. Men det dyker upp guldkorn il bland. Bara att köra F5 på blocket...

Bondmeckare
246 Inlägg
29 juli 2013
Du kan be transportstyrelsen skicka ut information om vilka i din ort som äger en 740 16v samt få regnummer på dem. Använd sedan "Fråga på annat fordon" och sök uppgifter om fordonet och om något verkar lockande är det bara att kontakta ägaren. Annars är det annonser som gäller, och Blocket är som sagt ett av de bästa annonsställena, men utbudet varierar kraftigt.

Lycka till i ditt sökande!

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)

bilsokaren
29 juli 2013
Trådstartare
dasboot skrev:
Bara att leta på blocket, utbudet varierar hela tiden. Men det dyker upp guldkorn il bland. Bara att köra F5 på blocket...

Jo, nu har det blivit en hel del hängande på blocket, men riktigt dåligt utbud just nu.

Bamzefan skrev:
Du kan be transportstyrelsen skicka ut information om vilka i din ort som äger en 740 16v samt få regnummer på dem. Använd sedan "Fråga på annat fordon" och sök uppgifter om fordonet och om något verkar lockande är det bara att kontakta ägaren. Annars är det annonser som gäller, och Blocket är som sagt ett av de bästa annonsställena, men utbudet varierar kraftigt.

Lycka till i ditt sökande!

Oj, tack för tipset och tackar, jag ger inte upp än att hitta en fin 16v än!

huh?
10 427 Inlägg
29 juli 2013
Själv köpte jag min av en annan (dåvarande) klubbmedlem i Svenska Volvo 7/900 Klubben,
visserligen var bilen ute på lite annons men inte på Blocket eller så vad jag minns.
Då hade man lite koll på bilen redan innan osv, kändes ganska "safe" smile

Det är nog rätt så smidigt att leta på fräscha bilar på diverse forum/communities och sedan
försöka lura av ägarna bilarna tongue tongue Finns säkert nån fräsch GLT 16V till salu här på garaget om man
lurar runt lite.

bilsokaren
29 juli 2013
Trådstartare
steifan skrev:
Själv köpte jag min av en annan (dåvarande) klubbmedlem i Svenska Volvo 7/900 Klubben,
visserligen var bilen ute på lite annons men inte på Blocket eller så vad jag minns.
Då hade man lite koll på bilen redan innan osv, kändes ganska "safe" smile

Det är nog rätt så smidigt att leta på fräscha bilar på diverse forum/communities och sedan
försöka lura av ägarna bilarna tongue tongue Finns säkert nån fräsch GLT 16V till salu här på garaget om man
lurar runt lite.

Jaha, tack för tipset! Jag sitter faktist just nu och spanar runt lite på garaget efter några objekt förhoppninsvis hittar jag något. Jag förstår också att en fin 16v kostar mer än dom vanliga häckarna och det är jag beredd att betala för:)

bilsokaren
29 juli 2013
Trådstartare
Så har nån en fin 740 16v och sugen på att sälja den så skicka gärna PM.

Varför är du sugen på just 16v? smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

bilsokaren
1 augusti 2013
Trådstartare
RightFront skrev:
Varför är du sugen på just 16v? smile

För jag älskar motorn och det lilla extra draget är inga fel!

20 Inlägg
1 augusti 2013
Jag har en som jag har tänkt sälja, hör av dig om du fortfarande är intresserad.

Sök