4505
Sök

Volvo 240-87 b230e problem

106 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
Som sagt så har jag problem med 240n. Idag så starta bilen för första gången på ca 1 månad.Det jag gjorde var att tog bort lite olja vid grenröret o tändstiften samt en del på block o topp.
Provstartade bara för skoj skull o då gick han igång, stängde av han, provstartade igen o gick igång.
Lät bilen gå på tomgång o då hörde man hur varven gick ner lät nästan som bilen skulle dö så gasa o stängde av efter ett tag.
Startade bilen igen nu på kvällen och då gick han ej igång,såg att det läckte olja ur topplocket vid fjärde tändstiftet.

Har provat startgas men då skakar bilen som en jävla ångskuta på östersjön, o de luktar startgas i avgassystemet efter 7 tändningar med.

Tror även tändningen är en aning fel fick han åh smälla till ur sportluftfiltret så det rök en aning. Fast tändföljden är 1342 som jag fattat fast har ej hittat markering.
Skulle va schysst och få snabba och resulterande svar smile

Mvh/

Forummoderator
26 400 Inlägg
5 augusti 2013
Hur gick han för en månad sedan?

Kolla så inte kamremmen har hoppat någon kugg.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

106 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
Mack skrev:

Han har gått dåligt sen jag köpte den, antagligen hände de nått med bilen när man körde hem den eller så är de en minimal odds att man fick fel på den precis när den blev hemtagen.
Köpte bilen den 11 april o bilen har startat max 6-7 ggr sen dess.

Forummoderator
26 400 Inlägg
5 augusti 2013
Lista_Grabbarna skrev:
Mack skrev:

Han har gått dåligt sen jag köpte den, antagligen hände de nått med bilen när man körde hem den eller så är de en minimal odds att man fick fel på den precis när den blev hemtagen.

Annars så lär ju även bränslet i tanken vara långt efter bäst-före-datumet..
Men kolla över tänddelar, och som sagt - kamremmen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

106 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Lista_Grabbarna skrev:
Mack skrev:

Annars så lär ju även bränslet i tanken vara långt efter bäst-före-datumet..
Men kolla över tänddelar, och som sagt - kamremmen.

Har bytt tänddelar som rotor,fördelarlock o tändstift men gick skit efter det med.
Aa de med bränslet har jag hört att om de ligger för länge i tank så kan det bildas en massa jävla skit som stoppar bränslet så de varken går fram till spridarna eller bränslepumpen.
Pumpen i tanken tror jag är helt körd isånafal.

Finns nog hur många idèer o tankar som helst om bilen men den verkar helt körd, men jag ger fan ej upp du man ska ha igång han så får se de med kamremmen om den har trängt fram sig i kön så att säga, får nå kolla de imorrn då det är kolbäcken här.

Sök