3373
Sök

Felkod P1110 Saab 9-3 aero

5 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
#1
Hej! Har ett problem med min 9-3 aero. Har fått en felkod p1110 som jag inte hittar bot på :-(
Det som sägs är att det är att det är avlastningsventilen (dump ventilen).
Det jag bytat är:
Avlastningsventil
Vaccum slangar
Magnet ventil
Den ventilen som sitter på torpedväggen

Nu vet jag ej vad jag ska göra?
Släcker man lampan så kan den vara släckt några mil. Jag kör väldigt lugnt med min bil med.
Någon som råkat ut för detta och har en bra lösning vore jag väldigt tacksam.
Med vänlig hälsning, Andreas


562 Inlägg
29 mars 2013
#2
Dum fråga men.. sitter vakuumslangarna till ventilen rätt monterade?

Finns en bild här: http://i200.photobucket.com/albums/aa26 … de1110.jpg

9-5 Aero Sedan -05

1 915 Inlägg
30 mars 2013
#3
Sök på den felkoden på http://forum.saabturboclub.com så hittar du en del förslag att kolla på.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

5 Inlägg
31 mars 2013
Trådstartare
#4
micke-opel skrev:
Dum fråga men.. sitter vakuumslangarna till ventilen rätt monterade?

Finns en bild här: http://i200.photobucket.com/albums/aa26 … de1110.jpg

Jo alla vakuum slangar sitter rätt. :-(
Börjar fundera om det kan va lmm för lampan tänds vid lågvarv när man växlar.


1 Inlägg
12 augusti 2013
#5
Hej.
Jag har exakt samma problem på min SAAB 9-5 2003 2,3T (185hk).
Fick du nån ordning på det och kom fram till vad som var problemet?
/Magnus

562 Inlägg
14 augusti 2013
#6
strandtomt skrev:
Hej.
Jag har exakt samma problem på min SAAB 9-5 2003 2,3T (185hk).
Fick du nån ordning på det och kom fram till vad som var problemet?
/Magnus

Har du kontrollerat att alla vakuumslangar i denna bild är hela och sitter där de ska? De kan vara lite knepigt att se och ibland så kan slangarna gnagas mot någon vass kant osv och så blir det hål på undersidan som man inte ser om man inte undersöker slangarna väldigt noga. Har du möjlighet att byta slangarna så skulle jag göra det, de har en tendens att bli väldigt torra efter 10 år i ett varmt motorutrymme.
Bilden: http://s200.photobucket.com/user/aljach … 0.jpg.html

Annars kan det vara bypassventilen i sig som är trasig. Den testar man genom att både blåsa och suga i ventilen - det ska inte gå att göra varken eller, för då läcker ventilen. Även hört om ventiler som blivit "trötta" i fjädern.

Dom 2 stegen skulle jag börja med.

9-5 Aero Sedan -05


Sök