carre_80 skrev:
Tack för svaren så här långt!
En för och en emot.
Har också hört det med danmark och momsen. Så det är inget konstigt att det finns danskar bilar i tyskland.Hålller däremot med om att den låter märkligt med "dubbelimport". Hur är det allmänt med "dubbelimporterade" bilar, alltså inte just den här kombinationen. Hur mycket påverkar det priset om jag ska sälja igen sen? Hur mycket påverkar en enkel import priset?
Enligt min mening finns det inte anledning att importera bil från Tyskland om man inte fifflar.
Kolla bara på mobile.de välj ut en bil ex 520d 2008 med ca 15000mil och vanligt utr så ska du se att det nästan Är samma pris
men en som rullat 25-30000mil är snor billigt och tyvärr ganska enkel att manipulera till just ca 15000mil. Sedan ska du alltid fråga dig själv, vur hade du värderar en bil i Sverige som är "dubbel" import?
Visst låter det skumt?
MEN däremot, ska man ha en bil med unik utr, färg eller motor kan jag förstå att man kollar söderut och nästa köpare har oxå förståelse för det.
Annars finns det ingen anledning att köpa en NY importerad BMW 520d automat när det finns minst 500st på blocket och alla är Sv-sålda och lätta att sälja/ byta in vid nästa bilaffär.
Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....