3210
Sök

B20 med kompressor?

6 Inlägg
29 juli 2013
Trådstartare
Hej alla.. har inte så mycket kunskap om just kompressor och turbo men vet att med en kompressor så får du effekt från botten upp till toppen.

Nu till frågan. kan man kompressormata en standard b20? Finns det kompletta kitt för detta och vad kostar sådant? Vore jättetacksam för seriösa svar och hjälp.

Sugen på att kompressormata min amazon hgw

8 253 Inlägg
29 juli 2013
rebel_heart86 skrev:
kan man kompressormata en standard b20?

Ja, det kan man. Men beroende på effektmål så kanske det inte är bästa lösningen.

rebel_heart86 skrev:
Finns det kompletta kitt för detta och vad kostar sådant?

Enda firman jag vet som haft färdiga bolt-on kit, säljer dem inte längre. Och ett sådant gick på 25-30.000 + frakt och moms från USA: http://www.v-performance.com/products/supercharger.html

4 693 Inlägg
14 augusti 2013
Såg ett sånt kit till salu för kanske 10-12 år sen, kostade 1500 kr big_smile

Booyakasha!

665 Inlägg
14 augusti 2013
Allt bero på vilken kompressor vill du montera .

Jag har skruv kompressor i min så ladd finns från början och extrem vrid från låga varv, visst kostar den mycket mer än centrifugalkompressor.

Jag har inte ångrat ett krona för kompressor smile

Lycka till

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

6 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
Tycker bara att de hade vart att få lite mer flås i originalspisen. Men vad behöver man ändra för att kunna använda kompressor? Absolut, vill ha effekt från bott till topp smile men är helt ny på området!

665 Inlägg
17 augusti 2013
För mig blev det värre topppackning, porta toppen samt hårdare fjädrar, (göra så mycket så möjligt när du ändå har toppen löst)
På med kompressor, rullar, rem, planera att fästa kompressor tar mest tid, resten rullar det på bara

Soppa pump (walbro, Bosch 044)
Spridare (rätt cc)
Btr progressiv
Bättre tändstift (rekommenderar själv)
Räkna ut flås på kompressor, samt svarva rätt remhjul för önskad flås
Chip eller redig sprut om du har råd med (mer än gärna maxxecu) (chip kan rekommendera Fekzen)
Hoppas du är duktig att svetsa Alu rör, annars kostar det en del att lämna iväg

Det var allt jag kom på just nu

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

Sök