3753
Sök

Bmw 318is högt hc

6 Inlägg
25 juli 2013
Trådstartare
Tjena, har en bmw 318is som jag fick runt 500 i hc på besiktning dom andra värdena var ok. Jag har bytt olja, filter, luftfilter och tändstift. Jag har inte felsökt så mycket då jag tänkt att jag vill ha tips på vad jag ska kolla först osv.
Så vad kan felet vara och hur kollar man lättast om det är det som är felet? (Har inte tillgång till avgasmätare)

6 Inlägg
25 juli 2013
Trådstartare
Kan tillägga att när bilen är kall kommer det små droppar ut i avgaserna. har testat att dra ut kontakten till vatten temp givaren det ända som hände då var att den blev svårstartad och tog några sec extra att hitta tomgång men gången på motorn var densamma. kan det vara den som är felet då?

hondaaaaa
411 Inlägg
25 juli 2013
Att det kommer vatten ur avgaset när bilen är kall är kondens. inget att oroa sig för.
Vet du vad Ditt Lambda värde låg på vid mätningen?

Old hondas never die, they just get faster!
"Learn to drive a slow car fast. Otherwise you'll just drive a fast car, slow."
Club JDM of Sweden

6 Inlägg
25 juli 2013
Trådstartare
Har besiktat två gånger första gången var de på 1,03 efter det har jag lagat en spricka i avgasröret och gjort en service med olja filter tändstift och filter nu när jag besiktade fik jag inga numer på pappret på dom andra värdena så vet inte va lambda värdet va denna gången.

6 Inlägg
26 juli 2013
Trådstartare
Skulle vara väldigt tacksam för mer tips då den måste besiktas i slutet på denna månaden! hmm

6 Inlägg
21 augusti 2013
Trådstartare
Någon som har typ någon slags tabell eller något liknande över vilka värden man ska få på alla kablar till och från styrdonet så man kan mäta om det är något som ger fel värde? skulle vara väldigt tacksam!

Sök