22 augusti 2013
Trådstartare
Nu har 940n (-97) brakat ihop och den är nu omöjlig att få liv i. Det började för ca en vecka sedan då den var stendöd på morgonen när jag skulle ha den, den gick kanon kvällen innan. Då jag bytte bränslepump för ca 2 mån sen så tänkte jag att det var den igen som hade havererat, beställde en ny som nu är monterad. Har kontrollerat i spridarbryggan och det kommer fram soppa som det ska samt trycket är som det ska.
Skruvade loss spridarbryggan för att se om spridarna funkar som dem ska men det sprutar ingenting ur dem när man drar på starten. Har testat med tre olika spridarrelän utan något annat resultat, har även öppnat upp ett relä och testat och det funkar precis som det ska, så inget problem där. Testade att mäta på spridarkabeln om det kommer någon ström men där verkar det helt dött så problemet verkar vara som att spridaren inte får någon signal.
Har även kontrollerat gnistan och den är precis som den ska vara, så inget fel där.
Motorn är helt standard och inga ingrepp har gjorts på den, samma med elsystemet.
Vad kan det vara som har gått åt skogen? Hade planerat att använda bilen imorrn så skulle vara guldvärt om någon skulle veta vad felet är!
Tack på förhand!