4712
Sök

940 ltt startar inte, spridarproblem!

104 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
Nu har 940n (-97) brakat ihop och den är nu omöjlig att få liv i. Det började för ca en vecka sedan då den var stendöd på morgonen när jag skulle ha den, den gick kanon kvällen innan. Då jag bytte bränslepump för ca 2 mån sen så tänkte jag att det var den igen som hade havererat, beställde en ny som nu är monterad. Har kontrollerat i spridarbryggan och det kommer fram soppa som det ska samt trycket är som det ska.

Skruvade loss spridarbryggan för att se om spridarna funkar som dem ska men det sprutar ingenting ur dem när man drar på starten. Har testat med tre olika spridarrelän utan något annat resultat, har även öppnat upp ett relä och testat och det funkar precis som det ska, så inget problem där. Testade att mäta på spridarkabeln om det kommer någon ström men där verkar det helt dött så problemet verkar vara som att spridaren inte får någon signal.

Har även kontrollerat gnistan och den är precis som den ska vara, så inget fel där.
Motorn är helt standard och inga ingrepp har gjorts på den, samma med elsystemet.

Vad kan det vara som har gått åt skogen? Hade planerat att använda bilen imorrn så skulle vara guldvärt om någon skulle veta vad felet är!

Tack på förhand!

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
22 augusti 2013
Kan det vara startspärren som spökar tro. Startkontakten bakom tändningslåset brukar kunna kasta in.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

2 452 Inlägg
22 augusti 2013
det enda jag skulle kunna komma på är att databoxen gett upp,du har ingen du kan testa hos om din är kass?

döden kommer tillbaka

104 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
_Performance_ skrev:
Kan det vara startspärren som spökar tro. Startkontakten bakom tändningslåset brukar kunna kasta in.

Vad är detta för spärr? Aldrig hört talas om något liknande så förklara gärna mer!

turbodeath skrev:
det enda jag skulle kunna komma på är att databoxen gett upp,du har ingen du kan testa hos om din är kass?

Ska försöka hitta en imorgon som jag kan testa med! Men vad skulle kunna ha gjort att boxen har gått sönder? Allt är original!

61 Inlägg
23 augusti 2013
Hallgivaren/tändlägesgivaren (kärt barn många namn) kan vara bra att kolla.
Bränslereläet är det nog inte i det här fallet men lödningarna släpper ibland där.

<passing side - suicide>

104 Inlägg
23 augusti 2013
Trådstartare
Har också tänkt på den givaren men skulle den bete sig såhär ifall den var trasig? Är tre stift i kontakten och mätte upp 170ohm mellan två stift och när man mäter upp det 3e stiftet så visar det ingenting.
Är det något man borde byta?

Pumpen snurrar fint så pumprelät ska det inte va heller hmm

Sök