3376
Sök

Instrumentbelysning och bakljus tänds inte direkt

5 Inlägg
25 augusti 2013
Trådstartare
Har en Mitsubishi Colt 92 som instrument belysningen och bakljusen börjat krångla på. Tar oftast någon minut och ibland längre tid innan dom tänds efter jag startat bilen. Hittar inga säkringar som gått. Kan det vara ett relä som spökar? När det först tänds så är det som normalt. Tacksam för bra svar smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
25 augusti 2013
A71 skrev:
Har en Mitsubishi Colt 92 som instrument belysningen och bakljusen börjat krångla på. Tar oftast någon minut och ibland längre tid innan dom tänds efter jag startat bilen. Hittar inga säkringar som gått. Kan det vara ett relä som spökar? När det först tänds så är det som normalt. Tacksam för bra svar smile

Näe, hade det varit en säkring som gått så hade det inte tänts över huvud taget. Kabelbrott eller glappkontakt nånstans gissar jag på.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

5 Inlägg
25 augusti 2013
Trådstartare
Vettemannen skrev:
A71 skrev:

Näe, hade det varit en säkring som gått så hade det inte tänts över huvud taget. Kabelbrott eller glappkontakt nånstans gissar jag på.

/Benny

Det kom ju bara plötsligt en kväll jag skulle ut och köra och fortsatt sedan dess. Hade det varit kabelbrott så borde det väl komma och gå under körning? När det väl tänds så är allt som vanligt

Sök