28 augusti 2013
Trådstartare
Har precis köpt en BMW 320 -00 automat som visar sig ha problem.
Bilen tappar kraft och det kommer ett skrovligt ljud från bilen vid 2000 varv när jag trycker normalt på gasen. Varvräknaren gungar mellan 1500-2500 varv när jag trycker på gasen och man hör att bilen försöker men den vill inte komma över 2500 varv. För att ta sig ur skiten måste man i princip trycka gasen i botten för att få växellådan att växla ner och öka hastigheten.
Kommer man väl över 2500 varv eller under 1500 varv så är det inga problem.
Har gjort en felsökning på mekonomen men dom hittade inget felmeddelande.
Har bytt tändstift idag men det blev inte någon skillnad. Det var en del olja i ett av "tändstifthålen". Torkade bort allting där.
Vad kan det vara för fel? Köpte bilen igår och kände inte av någonting då men nu är det hela tiden vid normal körning. Kör man "vilt" så känner man ingenting.
Var inne hos en liten verkstad imorse som sa att det kunde vara en Abs-sensor som spökade. Men jag fick aldrig fram något svar på hur det skulle påverka mina problem.
Han tyckte att jag skulle byta höger drivaxel då navet inte var skruvat helt in på den och det gick inte att skruva mer heller när han försökte. Han trodde att detta kunde bråka med Abs-sensorn. Han var långt ifrån säker så jag känner min skeptisk till detta.
Hjälp behövs av en nybliven besviken BMW ägare.