2915
Sök

Tysta en tjutande kamrem? tjuter bara när jag startar

147 Inlägg
24 augusti 2013
Trådstartare
hej

jo jag har en galant och det är nåt som tjuter jättemycket när jag startar bilen och det är riktigt störande, jag har för mej att det var kamremen

ni vet inte hur man får tyst på den hemma? den tjuter pga att den slirar? kan man inte spänna den på nåt sätt, nån som har gjort det på en galant och vill dela med sig?

mvh

mary jane hjärta

1 160 Inlägg
24 augusti 2013
borde vara fläktremmen.brukar vara man lossar ett stag vid generatorn o spänner där

147 Inlägg
24 augusti 2013
Trådstartare
horbybonnen skrev:
borde vara fläktremmen.brukar vara man lossar ett stag vid generatorn o spänner där

ja jag tror att den är den kamremen som går till ac-kompressorn och genratorn

vadå jag ska flytta på generatorn för att spänna den? du vet inte vad jag ska googla på för hitta en video-guide?

ska ner och kolla lite på motorn kanske kan se nåt

mary jane hjärta

6 214 Inlägg
25 augusti 2013
Hej!
Det är fläktremmen eller generatorremmen! Du spänner generatoremmen genom att lossa generatorn.
Det är inte kamremmen! Kamremmen är tandad och skulle tänderna kugga över så skulle din motor inte funka!
Senast redigerat av jaka54 (25 augusti 2013)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
25 augusti 2013
thegalant skrev:
horbybonnen skrev:

ja jag tror att den är den kamremen som går till ac-kompressorn och genratorn

vadå jag ska flytta på generatorn för att spänna den? du vet inte vad jag ska googla på för hitta en video-guide?

ska ner och kolla lite på motorn kanske kan se nåt

Det är väl ingen som sagt att du ska flytta på generatorn heller utan läs först. Lossa vid generatorn och spänn där så slutar det nog att gnissla. Du kan även skaffa kilrepsspray, det beukar hjälpa lite grann.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

147 Inlägg
29 augusti 2013
Trådstartare
det löste sej grabbar, det var bara att spänna remen och sen var ljudet borta^^

mary jane hjärta

Sök