3829
Sök

Bmw 518i M40

60 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
Hejsan, Jag köpte nyss en 518i med M40
När jag körde därifrån så började "Oil Service" Lampan Lysa
Sedan försvann det och bilen fungerade alltså varvmätare och ekonomi mätaren var urfunktion men den började funka helt plötsligt och går i gång ibland.
Så den första frågan jag har är Vad kan felet vara på Varvmätare och ekonomi mätaren då dess funktion är glapp?.
Och Vad ska jag ha för olja för minsta knacket på ventilerna är lite osäker vill försöka hålla motorn i liv så länge det går. Den tar inge olja eller vatten för den delen heller wink
Tack på Förhand.
Senast redigerat av Linuspw (8 september 2013)

DEVIL
1 171 Inlägg
9 september 2013
Linuspw skrev:
Hejsan, Jag köpte nyss en 518i med M40
När jag körde därifrån så började "Oil Service" Lampan Lysa
Sedan försvann det och bilen fungerade alltså varvmätare och ekonomi mätaren var urfunktion men den började funka helt plötsligt och går i gång ibland.
Så den första frågan jag har är Vad kan felet vara på Varvmätare och ekonomi mätaren då dess funktion är glapp?.
Och Vad ska jag ha för olja för minsta knacket på ventilerna är lite osäker vill försöka hålla motorn i liv så länge det går. Den tar inge olja eller vatten för den delen heller wink
Tack på Förhand.

Det med oil service hade jag också på min 525a, började lysa när jag svängde osv, bara för dåligt med olja i motorn var då felet :>

bmw m power

Sök