baltis skrev:
-01 (115,130,150) och nyare har "nya" motorer som går billigare, plus att dom har 6 växlad låda så dom går MYCKET billigare på motorväg speciellt om du momsar lite på hastighetsgränsen
Vet inte vad uffe menar med "PD-motor", oavsett om en spridare går sönder på en sån motor så finns det på skroten att köpa... du köper en KOMPLETT motor för 5-7 tusen så en spridare är inte så dyrt ![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Har ägt en -00 110hk i 5 år och den har nu gått 30500 mil, polaren har en -01 115hk som gått typ 33-34k mil, varesig han eller jag har haft några som helst problem med våra bilar (har kört mer än 10k mil med dom).
MEN hans har alltid gått 0,1-0,3 billigare.
Sen ska det ju tilläggas att hans 115hk har typ 320nm och min 110hk har 230nm.... dom nyare motorerna har MYCKET bättre vrid = mycket roligare/trevligare att köra.
Det jag menar är att om du ska köpa en ny spridare, så är det var EN spridare kostar... Eftersom en Pump Düse har en pump för varje spridare.
Jag snittar min A4 med 110 hk på 0,47 blandad, kan inte föreställa mig att du kommer under 0,5 med en PD ens i Golfen.
"He who sacrifices freedom for security deserves neither"