3442
Sök

Volvo 240 -82 motorupphängning

227 Inlägg
1 oktober 2013
Trådstartare
Hej, det är så att växelspaken rör sig väldigt mycket vid gaspådrag, och misstänker att motorupphängningen måste vara sliten, alltså motorkuddarna vad jag förstår? Hur byter jag de på lättaste sätt och duger biltemas?

Vill också ha lite tips på hur jag kan hålla bort rosten lite. bara så att den går igenom besiktning om 1,5år

337 Inlägg
1 oktober 2013
Lyfta upp motorn en bit och ta bort dom gamla och montera nya smile, Vet ej om Biltemas är bra. Personligen tycket jag deras grejer är skit smile

227 Inlägg
1 oktober 2013
Trådstartare
Eric91 skrev:
Lyfta upp motorn en bit och ta bort dom gamla och montera nya smile, Vet ej om Biltemas är bra. Personligen tycket jag deras grejer är skit smile

Har ingen motorlyft. men borde det inte gå med en sida i taget, och dra med ett spännband från grenrör/insug till fjäderben?

1 938 Inlägg
1 oktober 2013
Skitbra att lyfta i grenrör/insug! lol

227 Inlägg
1 oktober 2013
Trådstartare
Glesmark skrev:
Skitbra att lyfta i grenrör/insug! lol

Kom på ett sätt jag kan lyfta hela motorn på. Spakblock, Finns det några ögglor som man ska lyfta i?

Vill också ha lite tips på hur jag kan hålla bort rosten lite. bara så att den går igenom besiktning om 1,5år?
Senast redigerat av Mattias_ee (1 oktober 2013)

21 761 Inlägg
1 oktober 2013
På termostathuset ska det ju sitta en lyftögla, den borde funka så vitt jag vet. smile

Passa kylarslangarna som går in i kupen bara, man kan klämma sönder dem.
Senast redigerat av Drönirettab (1 oktober 2013)

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
1 oktober 2013
går kanon och lyfta i insug/grenrör vet inte hur många motorer jag lyft i de och har aldrig hänt något så smile så bara du får fast spännbandet på något bra sätt i fjäderbenet eller något så borde de inte vara några problem..och är de en helt vanlig standard 240 så duger biltemas motorkuddar länge smile

hellre pallbocks kung än trailer queen

Fri fart för ett fritt folk!
14 373 Inlägg
1 oktober 2013
ta en kudde i taget bara.. börja med den trasiga. inte alltid så jävla roliga att byta ifall båda gått av och motorn hoppat runt lite..det har man testat en och annan gång smile

Kör fort så hinner inget hända...

227 Inlägg
1 oktober 2013
Trådstartare
Tack för hjälpen! har lite att göra nu! big_smile

Sök