Håller på att byta bakaxel på min Volvo 740 -90. Tyvärr så har en utav gummikorkarna som sitter på hävarmen som är länkad med bakaxeln fastnat. Jag har försökt med allt som jag har kunnat komma på. Har försökt bränna bort gummit gänga av den med hjälp av att dra med en polygrip osv. Egentligen skall det ju bara vara att dra loss denna. Den lossnade utan problem på ena sidan, men denna har totalt fastnat. Har sprayat i princip en hel burk med rostlösning.
Skickar med två bilder då detta är ganska komplicerat att förklara. Jag behöver hjälp och råd vad som skulle kunna funka att göra för att få bort gummit/aluminiumet.
Ja, det var en väldigt bra fråga. Gött att man kan vara smart i efterhand. Iofs så har jag ju bränt sönder den bussningen totalt och vandalierat den, så jag tror att det är lika bra att byta den nu endå? Hur hade ni gjort för att få loss den? Har inte tillgång till en svets. /
Jag vill bara tipsa andra som stöter på samma problem som jag hade. Ta en créme-brulé brännare eller någonting som värmer och värm på mutterjäveln som bussningen sitter fast på. Nu snackar jag inte 2 minuter, utan bränn omkring på den i 10-15 minuter tills den är helt jävla söndervarm. Sen tar du en polygrip och tar tag i bussningen från sidan, åt det hållet som min bild är tagen från. Dra sedan rakt ner. Om det inte funkar, bränn mer.