4392
Sök

Inget ljud i baksystem+sub i Audi A4 03 eftermarknadsstereo

166 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Tjenare, jag har just kopplat in min nya stereo i min Audi och får nu inget ljud i baksystemet, trots att jag använt en ISO-adapter som dom på brl sa skulle funka.

Men ändå fungerar bara baksystemet. Det finns en remotekabel från adaptern jag köpte som jag misstänker måste kopplas in för att få igång steget, men jag har ingen aning om var!
Någon som gjort detta och kan hjälpa mig?  Tacksam för svar.

403 Inlägg
2 oktober 2013
Ja remotekabeln behöver kopplas in annars startar inte slutsteget. Kabeln den ska kopplas till brukar vara blåvit eller blå.

Det brukar stå i manualen vilken det är.

166 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Carl7 skrev:
Ja remotekabeln behöver kopplas in annars startar inte slutsteget. Kabeln den ska kopplas till brukar vara blåvit eller blå.

den enda blåa på stereon står det antenna+amp på, misstänker att amp kan betyda amplifier? Iallafall, det händer ingenting när jag försöker koppla den blåa till den. Jag har ingen manual till stereon då jag köpte den begagnad.

Men alla kablarna är märkta med klisterlappar som det står på vad dom är till.

403 Inlägg
2 oktober 2013
hyperperry skrev:
Carl7 skrev:

den enda blåa på stereon står det antenna+amp på, misstänker att amp kan betyda amplifier? Iallafall, det händer ingenting när jag försöker koppla den blåa till den. Jag har ingen manual till stereon då jag köpte den begagnad.

Ja den blå från stereon är remote. Har du möjlighet mät så du har 12V på den blå.

Vad har du för ljudsystem? bose?

Har du nära till brl så borde du kunna få hjälp där eftersom du har köpt adaptern där.

166 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Carl7 skrev:
hyperperry skrev:
Carl7 skrev:

Ja den blå från stereon är remote. Har du möjlighet mät så du har 12V på den blå.

Vad har du för ljudsystem? bose?

Har du nära till brl så borde du kunna få hjälp där eftersom du har köpt adaptern där.

Jag drog ned till verkstaden och kopplade en kabelsko med "förgrening" så att jag kunde koppla remotekabeln från iso-adaptern till stereon och jodå, det spelade. meckade in stereon igen och var nöjd. Tills jag märkte ett irriterande högfrekvent ljud, så jag plockade ur stereon igen och isolerade min omkoppling noggrant och då försvann störningarna, tror jag iallafall. Det verkar som det

Jag har inte bose, jag har det med 9 högtalare(tror jag?) + subwoofer.

BRL i borlänge är helt virriga, alla de 3 jag träffat där säger olika om allting, och särskilt hjälpsamma eller tillmötesgående skulle jag inte vilja påstå att de var. Nåja, det fungerar iallafall nu. Ber om ursäkt för lite smått onödig tråd. Tack för hjälpen iallafall smile

Mvh

Sök