Skit i alla billig kina prylar. Köp dig en autel om du ska ha något för en vettig peng som fungerar. Är det för dyrt så betala någon annan som läser koderna.
Skit i alla billig kina prylar. Köp dig en autel om du ska ha något för en vettig peng som fungerar. Är det för dyrt så betala någon annan som läser koderna.
Jag vill ha något som fungerar till ett billigt pris. Har inte lust att köpa en pryl från Tyskland för 5000 kr, som har köpt från Kina.
Kanske idiotförklarar mig helt nu men Volvo 850 har väl inte OBD2? Har inte dessa endast blinkkod-system som man kan läsa felkoderna ifrån? OBD kom väl med V70in?
Kanske idiotförklarar mig helt nu men Volvo 850 har väl inte OBD2? Har inte dessa endast blinkkod-system som man kan läsa felkoderna ifrån? OBD kom väl med V70in?
du har både rätt och fel. obd2 har den ej men det utaget. från 96 så är det obd utag. dock har dom samma funktion som blink avläsningen.
jag köpte mig en autocom så man slipper allt jävla krångel fungerar på allt från gamla golf2:or till 2013
fast obd2 är en lögn från volvos sida. då den fortfarande kör med blink koder fast med ett obd utag. tar en jävla stund att läsa ur felkoder på dessa bilar.
går att bygga egen felkodsläsare som läser ut blink koderna
o den som finns att köpa på biltema som heter pro fungerar ej på 850 förrän 97.....bil innan 96 det funkar ej....var ett jävla liv när jag skulle lämmna tillbaka min då den inte ens funkade....
fast obd2 är en lögn från volvos sida. då den fortfarande kör med blink koder fast med ett obd utag. tar en jävla stund att läsa ur felkoder på dessa bilar.
går att bygga egen felkodsläsare som läser ut blink koderna
du kan bygga en egen blink diod maskin till 10v motorerna. 20v/t5 fungerar ej detta på.
olika motorstyrningar.
men ja, man kan inte kalla det obd2 då just 95-97 850's och tidiga x70's har sitt egna system.