jag jobbar som billackerare. så lför mig är det inga problem då jag gör det dagligen
och har riktiga grejer .
allt beror på hur bra du vill ha det.
vill du ha det riktigt fint:
om huven är skadad(alltså grova repor eller rost så måste det jämnas ut och eventuellt slip grundas. ) stenskott kan man jappa i med spackel då skall det endast vara spackel i porern inget runt.
lite beroende på färg behöver du ha olika sandpapper. är det en silver färgad bil så rekomenderar jag att du börjar att köra över med p800 och sedan lite snabbt över hela med p1000.
annars börja slipa med p500 och sedan p800.
du måste åka och blanda färget efter färgnummret ( färgnummer står oftast någonstans i motorrum eller på B-stolpen.) annars kommer det bli färgsiftningar om färgen inte stämmer in exat.
och om du verkligen inte vill att det skall synas så pollerar du framskärmarna
jag hade rekomenderat för dig att du slipar ner den själv hemma, ser till att du får med dig alla kanter och gärna jappar i sten skott och eventuella skador. sedan åker du till någon mindre lackering och lämnar in den där.slipar du själv så halverar du kostanden. och varför du bör göra det är för att kräver lite talang för att måla
du får gärna pm om du vill ha lite mer råd