2976
Sök

BMW E30 M50 Projekt

189 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
#161
blir mer pulver å skruving m turbo...tjänar kanske 20-30 hk me m50 turbo...och lätt 20t i pengar...å ja lever för skruvningen.....så de lutar åt m50T:)

Helrenovering och turbomatning i min e30 M50: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 16&p=1

189 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
#162
Nu då kommer tråden snart igång igen... har lyft ur motor ur min bil men håller på med m50 konvertering åt en grabb i borlänge så ja måste få den klar innan ja river igång med min... Har iaf beställt nya fälgar då ja ska bygga 5-bult på den... blir 18x9 bak å 18x8 fram... med alldeles för smala däck så klart;) Skärmarna ska valsas max innan lack så fälgarna precis slinker in sen ska den lackas carbon-svart! Får vi se när de dyker upp ett turbokitt oxå! Bild på hjulen komme...
Senast redigerat av Nicke-A (4 september 2009)

Helrenovering och turbomatning i min e30 M50: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 16&p=1

189 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
#163
räknar man med 15t i delar om man ska ha en vettig motor å gör jobbet själv bör de inte va helt galet.. Beror lite på om man ska ha helt nytt avgas och så... Tror de kostar ca 17-18t för honom ja gör de åt nu...inkl jobb...
Senast redigerat av Nicke-A (1 september 2009)

Helrenovering och turbomatning i min e30 M50: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 16&p=1

189 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
#164
de är bara för att få i m50 i e30 med delarna som krävs...man tror att de bara är att köpa en motor för 6t å slänga i till en början men efter 3 byggen nu så har man insett va de kostar! motor ca 6000, kardan 1500, motorfästen å kuddar 1800, styrväxel för servo 1500 med rattaxel, kylare 800(e30 med inbyggt exp körl krockar med servopump), elfläkt 500, avgas, lätt 2000, växlingslänkage om man inte bygger om själv ca 1000, lambda sond med lång kabel från 525 ca 5-800.. De är de små kostnaderna som gör att de blir dyrt! Men ändå...köpa en e30 för 10 så får man en bil som går helvete för 25t.... Jag körde jämt upp till 100km/h med m5 3.8 samt körde ifrån en e36 bänkad 215 hk på driven +70hk lustgas så 25-35t för en bil som klår en hel del på gata tycker ja e billigt...nu ska vi inte prata på vad min kostat då för då blir ja mörkrädd;)

Helrenovering och turbomatning i min e30 M50: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 16&p=1

189 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
#165
nepp de är växlingslänkaget man gör om för att passa i hålet, ev använda länkaget från e36 el e30 325(passar) och svetsa om(korta) nedersta växlings armen...

Helrenovering och turbomatning i min e30 M50: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 16&p=1

189 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
#166
ja som ombyggt fordon om man byter bakvagn å en del grejjer som bromsar och så....men ser ingen anledning att göra det när den går igenom ändå!

Helrenovering och turbomatning i min e30 M50: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 16&p=1

287 Inlägg
4 september 2009
#167
Feeta fälgar!! kommer bli grymt!smile

/Robin

p.s. klart du ska köra turbo!wink
Senast redigerat av nosskirenibor (4 september 2009)

Jag stessmekar E30 turbo, besök gärna min projekttråd ;) http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 19&p=1

730 Inlägg
5 september 2009
#169
Vettigt val av fälgar

189 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
#170
tack grabbar! Blir nog fina på när den blir carbonsvart
Senast redigerat av Nicke-A (5 september 2009)

Helrenovering och turbomatning i min e30 M50: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 16&p=1

19 Inlägg
29 november 2009
#172
EL??? Hur kopplade du elen?? snälla hjälp mig

Mvh Danil

Danil

86 Inlägg
2 november 2013
#173
kan du ta kort tro och visa mig hur allt ska kopplas in? håller på med samma Med vänlig hälsning



Sök