Hej....undrar när man behöver använda sig av en oljekylare på bilen. Ska sätta i en 2.8:a i bilen......eller är oljekylare bara nödvändigt till turbos?
Ain't it fun when you're always on the run?
Ain't it fun when your friends despise what you've become?
Oljekylare är väl alltid nödvändigt, men allt beror ju på vad för effekt du är ute efter, ska du råtrimma originalmotor så är ju en oljekylare a-o. Men ska du bara småtrimma så kanske det inte e lika aktuellt, ta reda på hur många hk originalkylen är god för och utgå från det.
har suttit och kollat en del på oljekylare nu och konstaterat att de måste ju bara gå + att ha en?
som jag nu, har trimmat motorn på alla vis förutom turbo och portat toppen. och på insugssidan så har ja bytt ut alla gummibälgar och allt mot järnrör istället hela vägen från lutffiltret till spjällhuset och pluss att ja sätter på en oljekylare så den håller bättre temp.
borde då inte motorn gå bättre då?, kanske inte märkbart men den måste ju jobba bättre me tanke på att luften som blir på insugssidan håller sej kallare nu än innan för att rören och de är kallare än gummi skiten?...