3189
Sök

Volvo S60 T5 -05 pendlar på tomgång och hackar vid körning

272 Inlägg
2 november 2013
Trådstartare
Hej!

Har problem med en S60 T5, (sen -04 fast den är faceliftad och har 6 växlade lådan). På tomgång går den som en jojo, den där nästan, sen kommer den tillbaka till ca 1500 rpm, sen går den ner direkt igen... Under körning utan större belastning "dör" den ca var 3:e sekund, men trampar man på går den inte ojämnt.

Får några felkoder, den som verkar kunna vara aktuell är  är "elbränslepumpens primärkrets, signal för låg".
Bilen har gjort såhär för ca 1 år sedan också, fast då var problemet kanske 1 minut i månaden. Nu är det konstant. Då var bilen helt original, nu sitter det andra spridare samt IC på, men med originalmap, och det har fungerat bra innan. Kör på 100% 98 bensin nu. Kan tillägga att tankarmaturen och bränslefilter har bliivt bytt på den.

Vad ska jag göra tycker ni???

3 173 Inlägg
2 november 2013
Kolla över gasspjället ta veck å göra rent å sätta på de igen med ny packning

Men har den gått bra med andra spridare utan en mappning?
Senast redigerat av tobzter (2 november 2013)

272 Inlägg
3 november 2013
Trådstartare
tobzter skrev:

Tack så mycket, ska kika påt å återkommer när jag gjort det! smile

272 Inlägg
5 november 2013
Trådstartare
tobzter skrev:

Missade att du senare frågade om den gick bra utan mappning; ja de har den, när den köptes var den i originalskick, och då gjorde den så här någon gång i månaden, men de gjordes inget åt det pga det var så sällan. går likadant med original som e85 mapp nu, men när den fick e85 mappen för ca ett halvår sedan gick den fint. så tror inte det har me det att göra.

kan tillägga att det var emellanåt svårt att komma över ca 5k rpm idag. då började den hacka.

har försökt kolla efter ev. läckor i slangar, mer än så har jag inte hunnit än tyvärr

Sök