2877
Sök

Byta insugs packning på volvo 740 Gl

8 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
Tjena, misstänker att insugs packningen på min volvo börjat bli dåligt då den går ojämnt och på höga varv. Då är de problemet att jag nybörjare på de här med bilar, så jag undrar om jag klarar av det själv eller om jag ska för in den på firma och betala onödiga kostnader. Ni får gärna beskriva steg för steg hur man byter den. smile

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
15 november 2013
vicktori skrev:
Tjena, misstänker att insugs packningen på min volvo börjat bli dåligt då den går ojämnt och på höga varv. Då är de problemet att jag nybörjare på de här med bilar, så jag undrar om jag klarar av det själv eller om jag ska för in den på firma och betala onödiga kostnader. Ni får gärna beskriva steg för steg hur man byter den. smile

sjukt simpelt! går du ut å tittar vad insuget sitter fast med så förstår du va ja menar.
det är ca 10 muttrar som skall bort, sen behöver du bara böja bort det lite försiktig, behöver alltså inte lossa massa saker runt insuget.

lycka till

338 Inlägg
15 november 2013
Du borde klara det om du försöker om du inte har "tummen mitt i handen". Vad som behöver plockas bort före det att insuget kan skruvas lös, beror på vilken motor (b230a,e,f,k d24?),men du kan ju kolla vad (om något) som är ivägen för muttrarna/skruvarna till insuget. sen när du har fått lös insuget så ser du om något kommer ivägen för att få lös insuget tillräcklig för att byta packning.

Annars kan du köpa en haynes bok där står det hur man gör

8 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
okej, det är en b23f.

Sök