4451
Sök

Jom coilovers . sänker dom inte mer än 40/60?

225 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
tjenna. blev erbjuden dessa sänkfjädrar från jom mest för å få ner den på backen å vill itne sätta kapen i bilen.
jo läste på hova.se att dom sänker 40/60 men på jomcoilovers.se säger dom 30-90 fram å 30-75 bak . http://www.jomcoilovers.com/coilovers.php?car=23777

jävligt fet skillnad och vilken stämmer ? onödigt å åka ett antal mil för å köpa coilovers som antingen sänker mer än va jag har eller som max sänker vad jag har nu .

någon som har dom eller vet något ? skriv om va dom sänker .

1 798 Inlägg
23 november 2013
De jom ja o kompisar haft till våra bmw har i stort sett sänkt så mkt att du kan fysa avgas i backen om du vill de

Coilovers då alltså men de va väl de du menade
Senast redigerat av fredde85 (23 november 2013)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

225 Inlägg
25 november 2013
Trådstartare
tjenna . jo coilovers . satte de på min å de sänkte inte speciellt mycket . bak blev den ju hög aom fan på de minsta så fick ju kapa fjädern. fram vill jag ha den några cm lägre men får la duga över vintern iaf. tips på hur man kan meka coilovers så man får ner den ännu mer . just nu är den la sänkt runt 70mm fram ( några varm från botten) kanske. såpass mkt att vinter däcken är '' i'' hjulhuset ett par cm men lägre vill jag ha den =/

Ubåtsingenjör
7 346 Inlägg
26 november 2013
med sådan coilovers brukar man kunna sänka väldigt mycket, men TÜV godkännandet gäller enbart om du sänker MAX tex 60mm. Är olika för alla märken och modeller.

Gå in på www.billiga-coilovers.se de har en massa olika märken och modeller till rätt pris, undrar du något så maila de brukar få svar ganska så snabbt

225 Inlägg
26 november 2013
Trådstartare
redan köpt jom coils . men för andra som läser å vill sänka mer med coilovers med hjälp fjäder( en liten fjäder under en stor grov) den kan tas bord å får en bit å sänka mer .

...has left the building...
4 474 Inlägg
26 november 2013
Jag har TA-Technix på min Passat (samma skrot & korn som JOM). I mitt fall har jag de uppskruvade till max, vilket betyder en sänkning med 30-40 mm, nästan för lågt, speciellt om lastar tungt. Skall tilläggas att jag kör däck som har dryga 5% större omkrets.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

159 Inlägg
26 november 2013
dawwe skrev:
Jag har TA-Technix på min Passat (samma skrot & korn som JOM). I mitt fall har jag de uppskruvade till max, vilket betyder en sänkning med 30-40 mm, nästan för lågt, speciellt om lastar tungt. Skall tilläggas att jag kör däck som har dryga 5% större omkrets.

Högsta läget och den är för låg? yikes
Jag hade i lägsta läget, inga gäng kvar/Hjälpfjäder på min bmw coupe... det va lagom gött wink

Tror som sagt att dom sänker mera än 60mm iaf smile bara att handla !

Ubåtsingenjör
7 346 Inlägg
26 november 2013
Screampipe skrev:
dawwe skrev:

Jag hade i lägsta läget, inga gäng kvar/Hjälpfjäder på min bmw coupe... det va lagom gött wink

hade jag mina helt ner skruvade låg bilen på marken ... läppen gick sönder när jag sänkte ner domkraften

högsta läget var lagom för mig med smile

har ta-technix jag med
Senast redigerat av CHEEVA (26 november 2013)

159 Inlägg
26 november 2013
CHEEVA skrev:
Screampipe skrev:
dawwe skrev:

hade jag mina helt ner skruvade låg bilen på marken ... läppen gick sönder när jag sänkte ner domkraften

högsta läget var lagom för mig med smile

har ta-technix jag med

Lustigt, jag hade också sånna smile
Finns bild i mitt album hur min blev

225 Inlägg
26 november 2013
Trådstartare
låter lite skumt yikes den sänker lite mer än 60 men inte så den tar i någon stanns mer än grusväg med hög kant . så är ju skruv detal längst nere =

225 Inlägg
26 november 2013
Trådstartare
utan hjälp fjädern så sänker den ju lagom =/ men med den så ärde inget större skillnad än med sänk fjädrar 60/40

Sök