4490
Sök

Fråga ang. Audibromsar på Golf mk4

Highland Street Crew
170 Inlägg
1 december 2013
Trådstartare
Hittade denna annons: http://mobil.blocket.se/jonkoping/Porsc … 17&w=1

Undrar om det skulle passa på min golf mk4 gti?

Tackar för svar.
Markus

1 948 Inlägg
1 december 2013
Inte bolt-on.

Highland Street Crew
170 Inlägg
1 december 2013
Trådstartare
Vad skulle behöva moddas för att få dit det?

Mvh Markus

1 948 Inlägg
1 december 2013
Ja du, till att börja med är jag 99,9% säker på att bultdelningen inte är den samma, så det måste ändras på skivan. Sen behöver det även tillverkas andra fästen för oken och säkerligen nya bromsslangar.

Dvs samma saker som måste ändras oavsett vilka bromsar du köper som inte är anpassade för din bil.

Mer prisvärt då att köpa ett nytt kit typ xyz, d2 eller liknande (köp dom utanför sverige så blir det riktigt billigt).

1 948 Inlägg
1 december 2013
Ett tips om du vill ha bättre bromsar men inte vill lägga ut en förmögenhet.
Köp bättre belägg, och då menar jag inte några yellowstuff smile Rekommenderar pfc eller carbotech (billigare men dock sämre livslängd).

...has left the building...
4 474 Inlägg
1 december 2013
baltis: Länka gärna till var man kan hitta D2/K-Sport/Liknande bromskit "utanför Sverige så blir det riktigt billigt"...Tycker inte de är sååå dyra i Sverige, o kollar man på ebay så kostar de typ som i Svedala...Är lite småsugen på att köpa ett färgmatchat kit (runt om, 356mm) till ena E36:an...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 948 Inlägg
2 december 2013
dawwe skrev:
baltis: Länka gärna till var man kan hitta D2/K-Sport/Liknande bromskit "utanför Sverige så blir det riktigt billigt"...Tycker inte de är sååå dyra i Sverige, o kollar man på ebay så kostar de typ som i Svedala...Är lite småsugen på att köpa ett färgmatchat kit (runt om, 356mm) till ena E36:an...

Imponerade över hur pass svårt folk har för att själva söka smile

http://www.ebay.com/itm/Ksport-ProComp- … mp;vxp=mtr

Finns även andra märken som tillverkas i samma fabrik som d2, ksport och xyz. Har sett samma kit för så lite som 9-10k, självklart tillkommer kostnad för ett par "riktiga" belägg, men det gör de tju även om du köper samma kit i sverige för 16-17.

Lite OT, varför 356mm runt om?

...has left the building...
4 474 Inlägg
2 december 2013
Baltis: De där hittade jag själv INNAN jag skrev mitt föregående inlägg, typ 13000 + frakt o eventuell moms o tull, med lite otur hamnar man på typ 16500. Samma kit (eller rättare sagt nästan då K-Sport numera har "bara" 6-kolvs ok till 356mm) kostar hos raidopower.se 13300 inkl moms (en "drive" de har till o med mitten av december). Förväntade mig ett pris runt knappa 20" inkl moms (runt om!), det hade varit "riktigt billigt",

Har som sagt redan K-Sport runt om på E34:an, 356mm runt om, 8-kolvs fram, 6-kolvs bak. BRA balans (som original), lika kort pedalväg som original,  bra känsla, o bra bett, till o med så bra bett att en skeptisk o negativ mekaniker erkände att han "testade" bromsarna efter att han monterat nya fjäderben mm, o hans kommentar var att de bet bättre o bättre (han gjorde tydligen 4-5 inbromsningar från hög fart...). O jag kan hålla med, de biter bra, men framförallt så ser de bra ut, vilket var mitt primära mål (+ bromsverkan minst som original...).
Köper man runt om (356mm) så hamnar på knappa 30" i Svedala (man köper så klart till flytande skivor, kostar extra på 356mm). Jag har deras sportbelägg o de funkar bra om man inte kör bana.

Ja skivorna sitter "rätt", det är vanes:en som avgör, inte slitsarna
https://www1.garaget.org/gallery/images/82/81291/81291-09dda3545edd101c79df9ab6ba9dee83.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/82/81291/81291-49b9e0512a7506ec29de88a42f5f80ca.jpg
Senast redigerat av dawwe (2 december 2013)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök