3121
Sök

Att bygga baslåda, frågetecknen

3 466 Inlägg
3 augusti 2012
Nitromast skrev:
M_icke_ skrev:
Det blir lätt fruuuuktansvärda oljud från lådan om man har för klent material och den läcker.

Har sett ganska skrämmande byggen innan.. bla annat en låda som va byggd i 8mm plyfa. Lät inte särskillt roligt.....

Då antar jag att detta var en baslåda på ca 30L utan stag? tongue
Och självklart, resonansljud är inte kul i en låda!

Värre.. den va nog på runt 50-60 till 2st 12", alltså alldeles för liten dessutom..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
3 augusti 2012
M_icke_ skrev:
Nitromast skrev:
M_icke_ skrev:
Det blir lätt fruuuuktansvärda oljud från lådan om man har för klent material och den läcker.

Har sett ganska skrämmande byggen innan.. bla annat en låda som va byggd i 8mm plyfa. Lät inte särskillt roligt.....

Värre.. den va nog på runt 50-60 till 2st 12", alltså alldeles för liten dessutom..

Var det konerna eller lådan som skicka ljudvågorna? wink haha

3 466 Inlägg
4 augusti 2012
Nitromast skrev:
M_icke_ skrev:
Nitromast skrev:

Var det konerna eller lådan som skicka ljudvågorna? wink haha

Hehe tongue det skramlade något fruktansvärt och spelade inte alls bra.. Läckte ganska fint i ena skarven med tongue

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

8 Inlägg
9 december 2013
Hej! Har jag har faktiskt skrivit en guide i ämnet med grundliga instruktioner i allt vad du önskar vad det gäller baslåda, så kika här så får du vägledning.. http://bildoktorn.tk/index.php/lar-dig-bygga-billjud Hoppas det blir till belåtenhet.. cool

Mvh

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
9 december 2013
Man får ju hoppas på att TS har löst sina frågetecken så här en 17 MÅNADER efter att han startade tråden.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Sök