1: Skölj av bilen med ljummet vatten, inte för svag och inte för stark stråle.
2: Kör avfettning upp till ungefär där rutorna börjar, låt verka några minuter.
3: Kör av hela bilen med högtryck, börja uppifrån och gå nedåt. Glömt inte att öppna tanklock och dörrar för att få rent även där.
4: Tvåla in bilen med schampo (själv använder jag precis som Gatzone Turtle Nano). Börja uppifrån och gå nedåt. Skrubba extra varsamt och mycket där smuts ansamlas, och även lyktor och glas (om du använder ovantående bilschampo) Glöm återigen inte tanklock och dörrar.
![smile](img/smilies/smile.png)
Arbeta hårt där smutsen sitter bra, men ser till att ALLTID arbeta fram mycket skum (skummet skyddar till stor del från repor i lacken)
5. Spola av med högtryck, även i tanklock och dörrar (skvätter det på klädseln torkar det snart).
6. Torka av bilen ORDENTLIGT. Använd en mycket ren skrapa och ett mycket rent sämskinn av hög kvalitet. Se till att torka flera gånger i springorna (dörrar, skärmar, motorhuv, baklucka), rinningar av tvättrester kan förstöra intrycket från en annars mycket varsamt tvättad bil!
Ingen har hittills klagat på mina tvättar när jag väl tvättat bilen.... Ovanstående procedur tar 20-30 minuter om man är noggrann.