4130
Sök

Dålig värme volvo 740

773 Inlägg
11 december 2013
Trådstartare
hej har en volvo 740 som det är dålig värme i kupen. nu när det är så kallt vill man ju ha lite värme smile
jag köpte bilen innan man använde värmen i bilen.

förra ägaren hade spolat ur värme paketet sa han och han hade byttit glykol och vatten pump det är gjort. och nu har jag också bytt glykol pga läckande slang som jag bytt  och bytte glykol samtidigt det är tryck i systemen under gång och tryck på slangarna till värme packetet. vad ska jag kolla`? det blir alltså jummet i bilen blir kanske som under hälften på en med fungerande värme. temp mätaren är uppe på hälften hela tiden ungefär. mvh

Hhehehehhest
375 Inlägg
11 december 2013
Häll ut glykolen. I med vanligt vatten och maskindisk medel! räcker med 2-3 tabletter. Kör bilen varm. Häll ut vattnet och i med glykol igen så ska du se att du får varmt i bilen.

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

Skkk
15 december 2013
Gissar på att du behöver byta termostaten smile

3 173 Inlägg
15 december 2013
Skkk skrev:

Nja om tempmätaren går upp rill kl12 ca å stannar där så e de förmodligen inge fel på termostatet.

773 Inlägg
15 december 2013
Trådstartare
Nyman1337 skrev:
Häll ut glykolen. I med vanligt vatten och maskindisk medel! räcker med 2-3 tabletter. Kör bilen varm. Häll ut vattnet och i med glykol igen så ska du se att du får varmt i bilen.

ok får testa det, men hur gör man för att få bort luften på bästa sättet i systemet? mvh

773 Inlägg
15 december 2013
Trådstartare
tobzter skrev:
Skkk skrev:

Nja om tempmätaren går upp rill kl12 ca å stannar där så e de förmodligen inge fel på termostatet.

ok vad kan det vara för fel annars smile?

Varvstopparn
460 Inlägg
15 december 2013
har samma problem med min efter motorbyte,funkade kanon förra vintern
Maskindiskmedel hjälpte inte.
Ända som hjälper för mig är Om jag håller lite varv  i 20sek så blire go värme tills man kör lungt igen

I ditt fall har du känt på slangarna till värmepaketet? inne i bilen alltså,kanske är värmekran som fastnat

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

773 Inlägg
15 december 2013
Trådstartare
kyngas skrev:
har samma problem med min efter motorbyte,funkade kanon förra vintern
Maskindiskmedel hjälpte inte.
Ända som hjälper för mig är Om jag håller lite varv  i 20sek så blire go värme tills man kör lungt igen

I ditt fall har du känt på slangarna till värmepaketet? inne i bilen alltså,kanske är värmekran som fastnat

ok, har inte känt på slangarna inne i kupen men ska göra det så snart som möjligt. och om jag kör den genom varm och ligger på 2-2,5varv hela tiden så blir det varmt så man inte fryser men andra 740is jag åkt i kan man ju nästan basta i smile

Drive It Like You Hate It
334 Inlägg
15 december 2013
Skifta slangarna som går in till värmepaketet, har hjälpt mig många gånger,  kan dock inte förklara varför, men de funkar:-)

___ Life´s A Bitch Then You Die ____

773 Inlägg
15 december 2013
Trådstartare
_XeoN_ skrev:
Skifta slangarna som går in till värmepaketet, har hjälpt mig många gånger,  kan dock inte förklara varför, men de funkar:-)

ok ska testa det.

Skkk
15 december 2013
tobzter skrev:
Skkk skrev:

Det har hänt mig att tempen har gått upp till normal, men endån ingen värme i kupen,
bytade termostat och det löste problemet och gav värme direkt.

Sök