2809
Sök

Fälgtips inför sommarn!

Jägare
97 Inlägg
8 januari 2014
Trådstartare
Behöver tips på fälgar till min vita 940!
Har funderat på att faktiskt köra med min tokhärliga sugis i sommar men jag kan ju inte åka runt på plåtisar! Och absolut inte ett par breddade hmm
Mk18 är inte att fundera på eftersom jag helt enkelt inte tycker att de passar på en 940.
Har funderat på R fälgar med de är nästan för "vanliga" anser jag hmm
Har tänkt att behålla bilen rätt så orörd när de kommer till annan "styling" så sänkning fälgar och putsning samt vita blinkers får duga fint big_smile
Så ge mig nu era tips om fälgar och storlek samt hur mycket man borde sänka utan att de ser dumt ut till en vit 940!

Tack i förhand

Riktiga män kör otonat

Skrap
2 098 Inlägg
8 januari 2014
Eiker "polaris kopiorna" passar helt okej på en 940.

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

1 298 Inlägg
8 januari 2014
Om du varken vill ha MK18 eller R-fälgar så kvarstår väl Polaris(Eiker) och Super DTM då. Polariskopiorna Eiker är väl även bredare än originalen om jag inte minns fel. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Skrap
2 098 Inlägg
8 januari 2014
Pendulum skrev:
Om du varken vill ha MK18 eller R-fälgar så kvarstår väl Polaris(Eiker) och Super DTM då. Polariskopiorna Eiker är väl även bredare än originalen om jag inte minns fel. smile

Eiker är 8 breda om jag inte är helt ute och cyklar smile
Senast redigerat av JofooN (8 januari 2014)

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

Jägare
97 Inlägg
8 januari 2014
Trådstartare
hmm, gillar ju lagomt med ditaljer som super dtm har. Polarisar vet jag om men de är väl lite... meh.. Tänkte om någon visste om någon fälg som inte jag kände till smile

Riktiga män kör otonat

1 298 Inlägg
8 januari 2014
MolleCom skrev:
hmm, gillar ju lagomt med ditaljer som super dtm har. Polarisar vet jag om men de är väl lite... meh.. Tänkte om någon visste om någon fälg som inte jag kände till smile

Frågar du mig så ska man hålla sig till etablerade ikoniska fälgar och original tillbehörsfälgar, de passar bäst. Finns alltid undantag givetvis. Men isåfall finns de inte så mycket okänt! Polaris är ju den mest stilrena fälgen mellan dem två. Polaris/eiker är 17" medan Super DTM oftast är 18".

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

1 510 Inlägg
9 januari 2014
såg en 940 med dem här fälgarna. Det vart riktigt snyggt faktiskt, vet inte vad dem heter dock. Men det är volvo original/tillbehörsfälgar, 18-tums..

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

* Voff voff *
10 623 Inlägg
9 januari 2014
trubbelturbo skrev:
såg en 940 med dem här fälgarna. Det vart riktigt snyggt faktiskt, vet inte vad dem heter dock. Men det är volvo original/tillbehörsfälgar, 18-tums..

Medea heter dom. Finns både original och som kopior.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

1 679 Inlägg
9 januari 2014
Skaffa spacers som ändrar till 5/114,3 och släng på ett par ROTA fälgar wink

Jägare
97 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Om jag har polaris fälgarna, vilken profil på däcket ska jag ha då? Tänk på att jag bor mitt ute i skogen med dåliga vägar och allt över 18 tum vore döden för mig hmm även hur mycket borde jag sänka aset?

Riktiga män kör otonat

Sök