3181
Sök

S60 T5 -05 för högt bränsletryck (uppdate 10/1)

272 Inlägg
6 december 2013
Trådstartare
Hej!

Får enligt besiktningsmannen för högt bränsletryck i S60n och därför en 2a. Större spridare och Atech mjukvara i den. Kan det ha ett samband månntro? Avgasvärdena var perfekta. Vart ska jag börja felsöka annars?
Senast redigerat av MT-Adam (10 januari 2014)

4 516 Inlägg
6 december 2013
"Får enligt besiktningsmannen för högt bränsletryck i S60n och därför en 2a."".Avgasvärdena var perfekta"
vad är problemet då?  Hur kan bes,mannen/säga/veta/tro att du har för högt b-tryck?

272 Inlägg
6 december 2013
Trådstartare
zzr94092 skrev:
"Får enligt besiktningsmannen för högt bränsletryck i S60n och därför en 2a."".Avgasvärdena var perfekta"
vad är problemet då?  Hur kan bes,mannen/säga/veta/tro att du har för högt b-tryck?

det stod väl så i hans mojäng som ansluter till datorn. motorlampa lös dessutom

One Man Clan
4 287 Inlägg
6 december 2013
Ja lyser motorlampan har du ju för högt tryck eller kass tryckgivare :p

är ju bara å provmäta trycket å är de för högt får du väl fråga atech om deras programvara har ändrat styrningen av soppapumpen.

272 Inlägg
9 december 2013
Trådstartare
Xuri skrev:
Ja lyser motorlampan har du ju för högt tryck eller kass tryckgivare :p

är ju bara å provmäta trycket å är de för högt får du väl fråga atech om deras programvara har ändrat styrningen av soppapumpen.

Motorlampan tänder sig ibland, efter några mil eller så efter att batteriet varit av. Den slocknar dock ej av att bara stänga av bilen.

Fick svar från Atech och bränsletrycket var inget de ändrade på.

Här är en film hur den beter sig, här med originalmapp:
http://www.youtube.com/watch?v=tOqku88r … e=youtu.be

1 938 Inlägg
9 december 2013
5.5 bar är lite väl mycket utan last, förmodligen bränsletrycksregulatorn som sagt sitt, för den går väl inte att justera digitalt antar jag?

272 Inlägg
9 december 2013
Trådstartare
Glesmark skrev:
5.5 bar är lite väl mycket utan last, förmodligen bränsletrycksregulatorn som sagt sitt, för den går väl inte att justera digitalt antar jag?

Ja 3,8 står det i instruktionsboken att det ska vara. Okej, går det att felsöka den för att få det bekräftat? Det vet jag inte i nuläget hur det är med den saken tongue

1 938 Inlägg
9 december 2013
Sitter den på din bränslebrygga med en vakumslang till insuget så är det en rent mekanisk regulator, du kan byta ut denna genom att ta lös den och ersätta den med en ny.
Det borde lösa ditt problem, annars kan du kolla så det inte är tätt i returledningen, då går det inte att trycka tillbaka soppan och du får för högt tryck även om din regulator är hel.
Men jag finner det osannolikt, aldrig varit med om det nämligen, satsar därför på regulatorn.

One Man Clan
4 287 Inlägg
10 december 2013
OM jag inte minns fel nu så har du varken en Regulator eller retur. du har en digitalt styrd pump, så jag tippar på din bränsletrycksgivare, inget ovanligt att dom går sönder.

272 Inlägg
10 januari 2014
Trådstartare
Har fortfarande problem med bilen. Fullt tryck konstant ännu, bytt PEM box och bränsletrycksgivaren på bränslebryggan... Vad är det mer för komponenter som är inblandat i bränsletrycket?? Finns det elschema att få tag på någonstans?

Sök