3427
Sök

Snåltrimma b21et

1 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
Hej! Är ny både här på garaget och inom ombyggnad/trimning.

Fick nyligen tag på en 142 utan motor och låda väldigt billigt och tänkte att jag lika gärna kunde sätta i någon lite värre motor då jag iallafall alltid varit intresserad av att köra fort.

Tyvärr kan jag i stort sett noll och inget om att skruva men har vänner som kan det mesta samt en bilmekaniker till styvfar. Hursomhelst har jag nu fått tag i en b21et som jag tänkte trimma och undrar helt enkelt hur man lättast och billigast får upp den till 300 hk.

Är det ett bättre alternativ att byta till 405-topp eller 16v? Vad behöver man mer göra förutom att porta? Tycker det är lite för trist med 200 hk.

104 Inlägg
12 januari 2014
köp en Timotrimmad B23 för 45 000:- så hamnar du på ca 250Hk med förgasare du kommer aldrig upp i 300 hästar billigt på en b21et om du inte ska ladda turbo för hårt och få byta motor stup i ett.

satsa på en bra bruksmotor som ger ut runt 150-200 hk och lätta bilen på diverse sätt och få tag i annan utväxling istället. de går å plocka ihop hyfsat billigt

573 Inlägg
13 januari 2014
940 grenrör, lite större snurra,nån roligare kam och intercooler så går dom hyffsat kul smile

MSCR

Forummoderator
10 576 Inlägg
13 januari 2014
Rodird skrev:
Hej! Är ny både här på garaget och inom ombyggnad/trimning.

Då har du mycket läsning framför dig. Din fråga är väldigt vanlig och det finns MÄNGDER att läsa om detta i forumet. Gör sökningar så hittar du.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök