2983
Sök

Någon som provat biltemas mini digitalt slutsteg?

40 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo … teg-24766/

Ska detta vara bra?. matningsspänning: 8–16 V Uteffekt vid 2 Ω RMS: 2 x 180 W Uteffekt vid 4 Ω RMS: 2 x 100 W Max uteffekt: 300 W Frekvensomfång 10 Hz–420 Hz Förvrängning (THD) 0,1 % Lågpassövergångsfrekvens 40–320 Hz Högpassövergångsfrekvens 32 Hz–320 Hz Basförstärkningsnivå: 0-12 dB Signal/brusförhållande > 80 dB Stereoseparation > 50 dB Ingångskänslighet 0,2–6 V Säkring 15 A x 2 Mått 138 x 100 x 40 mm (lxbxh) Vikt 0,8 kg

Spontan, gillar att polera, och lära mig mer om meckandet

Cadillac_The_King
12 januari 2014
Lite väl dyrt tycker jsg du får nog bättre kvalle hos brl

40 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
Inget 2 kanals digitalt slutsteg!. Är ganska inne på class d stegen, eftersom jag har så otroligt bra erfarenhet av det i hemma audio, hade en onkyo vl 5 heldigital hemma förstärkare med class d, den var speccad 40 rms, men spelade sjukt bra !

403 Inlägg
12 januari 2014
Olle88 skrev:
Inget 2 kanals digitalt slutsteg!. Är ganska inne på class d stegen, eftersom jag har så otroligt bra erfarenhet av det i hemma audio, hade en onkyo vl 5 heldigital hemma förstärkare med class d, den var speccad 40 rms, men spelade sjukt bra !

Klass AB och Klass A brukar oftast levererar ett bättre ljud än en klass D förstärkare. Fördelen med Klass D är verkningsgraden, vilket betyder att det inte går åt lika mycket ström och förstärkaren ger ifrån sig mindre värme.

Men vad ska du driva med steget?

Jag personlig hade kollat på något annat, men har inte testat biltema steget. Dock känns det som att dom är ganska överspeccade och lär lämna en hel del dist om du ska få ut dom angivna siffrorna.

Hade tillexmpel kollat på Gladen m-line 60.2 eller m-line 100.2 beroende på hur mycket effekt du vill ha. Dom är Klass AB. Finns också Ground Zero Iridium GZIA 2130HPX. Men lättast att rekommendera något om man vet vad det ska driva.
Senast redigerat av Carl7 (12 januari 2014)

40 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
Jo iof, dock så är det otroligt litet och smidigt(tänkte ev montera i handsfacket, ska ha det i min golfcab till framsystemet, som är ett blandat 6.5 kit system, biltema mellanregister och blaupunkt delningsfilter och diskanter, låter riktigt okej, sitter en 12 med mds mono slutsteg i bagageutrymmet.

Kan ju dock köpa det och prova det, är riktigt intresserad av hur det låter, och lämna tillbaka det om det inte skulle motsvara förväntningarna. Biltema brukar vara ganska schysta...

1 045 Inlägg
14 januari 2014
Dom nya små digitala stegen är faktis rätt trevliga,
inget ont mot biltema men dom är specade sämre en liknande kusiner och det jag hört så låter dom inte jätte trevligt,
men som du säger för priset varför inte.

Sök