2502
Sök

Sterion stängs inte av när jag stänger av bilen

22 Inlägg
23 januari 2014
Trådstartare
har en golf iv 98 vill ha så att man inte behöver stänga av den manuellt men det gör jag just nu, kolla på bilderna vissa säger att man ska ändra en röd och gul? men jag har provat och det fungerar ändå inte? vad ska jag göra någon som kan det här?
bilderna är nedanför där det står länktext

LÄNKTEXT

LÄNKTEXT
Senast redigerat av holmberg43 (23 januari 2014)

785 Inlägg
23 januari 2014
Du måste ha en konstantström och en tändningsström fram till stereon, för att förklara det hela enkelt.
Konstanten för att din stereo inte ska tappa minnet varje gång du stänger av bilen och tändningsströmmen för att den ska stänga av sig/starta när du startar bilen.
Kan du mäta med multimeter så kolla vilken som är vilken som är vilken.
Misstänker att du matar remoten till slutsteget med den vita kabeln.
Kolla så du inte har konstant ström i både röd och gul.
Vissa bilar släcker inte stereon förrän du drar ut nyckeln, tänk på det så du inte blir lurad när du kopplar.

Its not the fart that kills, its the smell...

22 Inlägg
23 januari 2014
Trådstartare
vart kan jag få tändningsström någonstans ingen av dom till sterion eller? vad ska jag göra om jag har konstant ström i båda ? har provat o kopplat lite olika o dragit ut nyckel,  vita kabeln är remoten, får kolla med multimeter så  förstår jag nog!smile

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
23 januari 2014
Du ska koppla stereons gula kabel till bilens röd/vita i kammare 7 och stereons röda kabel till bilens gul/röda i kammare 4.
Golf IV har den funktionen att stereon stängs av först när man drar ur nyckeln.
Fungerar det inte så är det fel i bilen eller så är det omkopplat.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Sök