Får gratulera till en trevlig bil
Vi har ett par med samma motor på jobbet, och den räcker till förvånansvärt bra och man sitter helt ok i dom. Jag hade nog köpt en själv om det inte hade varit för alla elfel den ena drabbas av, men det är nog ett måndagsex eftersom den andra tickar och går. På Volvo säger de bara att de har mycket mer problem med elfel på nyare V40/V60
Till frågan; Firman vill gärna att du slantar upp drygt 9000 spänn för 2 års serviceavtal. Om du kör 1500 mil per år får du in max två servicar på den perioden. Ingår det även att de kostnadsfritt byter till exempel bromsar om det behövs i den summan?
Rent spontant skulle jag säga att på en så pass ny och lågmilad bil blir det en förlust att betala 4500 kr/ år för service. Inga större problem borde vara att vänta, så för att få lite olja och filter är det hutlöst dyrt.
Dessutom såg jag i din andra tråd att du fått två års garanti, och den borde ju täcka andra haverier bilen kan råka ut för.
Ska du använda bilen i jobbet som säljare av smörjmedel med distriktet "Norr om Dalälven - Överkalix" och därmed lägger 5-10k mil per år på bilen kan det vara värt det, men knappast annars.