3222
Sök

Imma på rutorna ofta, någonting emot det?

730 Inlägg
8 november 2013
Lyft på mattan på förarsidan, är det en pöl där eller väldigt fuktigt så har du trolitvis ett läckande värempaket som skapar ganska mycket imma på rutorna

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
8 november 2013
Kanske igensatt kupefilter? Om det finns på TS bil. 
Inte helt ovanligt med dessa symptom då.

"My drinkingteam has a racingproblem"

25 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
Har nu testat detta, imman på sidorutorna fanns där inte idag, lite på framrutan. Tror det blir bättre om jag tvättar rutan ännu bättre än jag gjorde denna gången! Men det funkar iaf, värt dom 45 kronorna wink

2 072 Inlägg
9 november 2013
bästa sättet för imma "konstigt nog" är att du sprayar på med vatten o torkar med en tidning..
köp ex aftonbladet.. o skrynkla lite på en sida o torka me de..
110% imfri smile

Sandzoo i da house

36 Inlägg
12 november 2013
Håller med som föregående har sagt ang. värmepaketet, men kolla listerna på dörrarna, hade en 306:a innan med liknande problem, bytte lister på dörrarna så var problemet löst!

40 Inlägg
12 januari 2014
Gammalt husmorstips som man gör på speglar i badrumm, är att du gnuggar in raklödder, det funkar ett tag men inte jättlänge. par veckor på sin höjd, har dock inte provat i bil men prova på någon liten yta, värsta som kan hända är att du får ta bort det med lite fönsterputs. Funkar grymt i badrum

Spontan, gillar att polera, och lära mig mer om meckandet

92 Inlägg
13 januari 2014
Ofta när det blir imma inne i bilen så kan det vara att fukt tar sig in i bilen någon stans t.ex
luftintaget till fläkten osv wink

239 Inlägg
13 januari 2014
Du antagligen dragit in fukt/vatten i cupen, försök städa ur det och håll den torr så ska du se att du slipper problemet. Torka även rent rutorna ifrån fett och liknande.

BMW entusiast
579 Inlägg
26 januari 2014
1. Kolla om du hittar fukt någonstans i bilen, oftast brukar det vara mattorna så torka dom om det behövs.
2. Sätt i en kupévärmare och låt den vara igång en bra stund.
3. Sätt i en torrboll/fuktslukare och låt den vara i bilen i ett par dagar.
4. Torka av rutorna väldigt noggrant med fönsterputs eller liknande (gör stor skillnad!).
5. Byt kupéfilter.

Sök