jag söker en motor till ett bilprojekt. Den ska vara rakställd, avsedd för framhjulsdrift. Övriga önskemål, diffbroms, stor slagvolym, stryktålig. Vad finns det för alternativ? Ös på med förslag.
Saabs kortmotor 94-98, dock tvärställd. Motor skottsäkert, sämre med lådan tyvärr går ju stt köpa med kabelhärva med trionic 5.5 så kan du mappa själv oxå.
Nästan alla motorer finns både som rakställd eller tvärställda, kolla på VAG koncernen 1,8t motorn finns både som rakställd och tvärställd. Saab b2x4 motor sitter på tvären original men trivs precis lika bra som rakställd. Så dina krav är märkliga. Det spelar alltså ingen roll om den är rakställd eller tvärställd.
jag söker en motor till ett bilprojekt. Den ska vara rakställd, avsedd för framhjulsdrift. Övriga önskemål, diffbroms, stor slagvolym, stryktålig. Vad finns det för alternativ? Ös på med förslag.
/Bella
Nog är det bara Saab 900 som klarar av detta kvar då.
Maffia: Jag missade att skriva, att jag helst vill ha motor med tillhörande vxllåda. Då skulle en rakställd motor passa bäst. Sen vet jag inte om det finns någon framhjulsdriven bil som har någon form av diffbroms? Ber om ursäkt för att jag uttrycker mej oklart. Men Audi verkar ha en del intressanta alternativ.
Maffia: Jag missade att skriva, att jag helst vill ha motor med tillhörande vxllåda. Då skulle en rakställd motor passa bäst. Sen vet jag inte om det finns någon framhjulsdriven bil som har någon form av diffbroms? Ber om ursäkt för att jag uttrycker mej oklart. Men Audi verkar ha en del intressanta alternativ.
/Bella
jag hade också kollat på audis olika alternativ ... finns ju en hel del att välja mellan där diffbroms får du nog köpa i efter hand ( kan ha fel gissar bara )
vad ska den sitta i för bil ? rörramsbygge med mitt motor ?
Maffia: Viktfördening och utrymme är de huvudsakliga skälen.
När du skriver rakställd, menar du längsmonterad eller tvärställd? Om du menar längsmonterad så är faktiskt utrymmet mer lidande än av en tvärställd. Ska det monteras bakom förare för att göra en mittmotor bil med rwd?
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra