Kompisen har problem med sin 850 gl -94. Den har stått ett år och nu har han besiktat den och fick nedslag på hc halt och den orkar inte alltid varva ur, ibland orkar den varva 6000 men ibland bara 4000. vad kan de vara för fel?
Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Kompisen har problem med sin 850 gl -94. Den har stått ett år och nu har han besiktat den och fick nedslag på hc halt och den orkar inte alltid varva ur, ibland orkar den varva 6000 men ibland bara 4000. vad kan de vara för fel?
Har den stått ett år så är det kraftigt rekomenderat att ni byter oljan! Ganska omgående, Dålig olja kan sabotera rätt fint.
Har du tankat bilen och kört ur all gammal bensin sen den stod still? för Hc värdet är oförbrända rester av bensin och olja, för det blir kondens i bensinen när den står en längre tid
Har du tankat bilen och kört ur all gammal bensin sen den stod still? för Hc värdet är oförbrända rester av bensin och olja, för det blir kondens i bensinen när den står en längre tid
Det är också en bra ide, Kontrollera luft filtret också.
eller bara behöva sota ur den lite. gjorde jag mot morfar min o hans 940. han tyckte den gick lite lättare efter ja lånat den en helg. undrar hur mkt de skiljer i körsätt .. hehe
"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"