3318
Sök

S40 2.0t -00 startar inte , troligen immobiliser

20 Inlägg
2 februari 2014
Trådstartare
Hejsan , Som sagt så startar inte s40:in , har kollat av felkoder osv osv , men blir inte klok på det hela endå , hur som helst så har det att göra med immobilisern på något vänster , dessutom förra veckan så bytte jag antennring , (samma symptom) och det funkade i ungefär en vecka , sen går det inte att starta bilen , dock så när jag bytte antennringen , så lös lampan för startspärren aktiverad, vilket den inte gör nu , så skulle inte chansa på den igen.
batteriet är laddat osv osv , upptäckte dock att även om man drar ut kabeln till relät för immobilisern så fungerar lampan för startspärren endå, bara att startmotorn inte går (vilket den gör med kabeln i) hade även en annan felkod på sirènen på larmet , dvs det kommer inget ljud när larmet går. har även testat att nollställa immobilisern (Unlock och Lock 5 gånger med fjärrdosan , dock utan resultat) har även sett över bränsleflödet och tändstift osv. även det utan resultat. Börjar bli lite smått frusterande detta... , tänkte även att jag skulle se över kabeln till larm-sirènen , men har inte en aning om vart den är gömd...

Felkoder: Fjärrstyrning - Fjärrkontrollnyckel - 311

- Kommunikation, immobiliser - 353

Så är det någon som har en trevlig lösning? (absolut sista jag vill göra är att lämna in den på en volvoverkstad)

Mvh Jeppe

Sök