3820
Sök

Sjungande ljud uppkommmer vid vänster/högersväng och försvinner när man kopplar ur

12 Inlägg
5 maj 2007
Trådstartare
#1
Vid låg hastighet och vid vänster/högersväng uppkommer ett sjungande ljud: ooooooooooo. Det låter ingenting när man åker rakt fram och inte heller när man kopplar ur. Har testat både på 1:an och 2:an med samma ljud. Möjligtvis låter det vid hög hastighet men vägljudet är isåfall större för jag hör inte detta ljud då.

Bilen ifråga är en Golf III:a -95:a.

Någon som har stött på detta problem tidigare? Mycket tacksam för tips och idéer.

Mvh

Byggare
202 Inlägg
5 maj 2007
#2
Antagligen ett hjullager som håller på att gå. Har vare så på två av golfarna vi har haft hemma.

<-- En silver grå misil, en bomb i motsatt fil

12 Inlägg
5 maj 2007
Trådstartare
#3
Försvann det sjungande ljudet när du kopplade då också? Det är det som jag tycker är lite märkligt men det kanske är för att det belastas mindre?

Drop Shop
926 Inlägg
5 maj 2007
#4
lär vara hjullagret.
rucka på hjulet och se om det sitter 100%


12 Inlägg
5 maj 2007
Trådstartare
#5
Får testa att rucka på hjulet men är det inte konstigt att ljudet försvinner när man kopplar?

845 Inlägg
5 maj 2007
#6
de är hjullagretsom intevill vara med någe mer..


12 Inlägg
5 maj 2007
Trådstartare
#7
Men när ljudet låter och jag trycker ner kopplingen (alltså fortfarande med fart) så försvinner ljudet.  Är det inte lite märkligt att ljudet försvinner då? Hjulet snurrar ju fortfarande ju.

12 Inlägg
6 maj 2007
Trådstartare
#8
Ni som skrivit att det är hjullager, var det samma effekt att ljudet försvann när man kopplade också?


Sök