17 november 2013
Trådstartare
2013 åkte jag 9, 39@252, 7
Inte riktigt så fort dom jag ville.
2014 ska jag åka fortare och äntligen ta 8:an
Motorspec:
4g63 6 bult från mitsubishi galant gti
Bottendelen är borrad,deckad,linehonad.viktad,balanserad.
Nya lager och packningar i hela motorn.
Smidda wiseco kolvar
Manely I profil stakar
ARP bult till hela motorn
Balans axel remove kit (special)
2 skivig Quartermaster med reduceringsventil
Toppen:
1mm öd ventiler
Andra fjädrar och titan retainers
Toppen fixad av FP
Crower 288 kammar
Fel pro mls packning
Övrigt:
Rostfritt grenrör från OBX med 44mm tial WG
Plenum från JM fabrications
Stor ic
Turbo uppgraderad SX1000
Spridare 4st bosch 2200 cc
Aeromotive bränsletrycksregulator
Fuelcell på ca 40liter
Aeromotive Pro series soppa pump
Bränsle E85
Sprut: Link G4 Storm med Vag spolar
Kaross:
Taggat för 8.5 sek
Flanders motorsport bakvagn
PPG Drag dogbox med sqs sek spakställ
Sviktståls axlar
Fullbur
Sparco stolar
6 punksbälten
Helt rensad kaross med massa plast delar och bromsskärm
Svarvade delrin bussningar i bak och framvagn
Weldracing draglite fälgar med MH racemaster 24.5*8.5*15 slicks runt om