Glöm inte säkra av pluskabeln vid batteriet, annars har du problem om det händer ngt där
Tack det ska jag tänka på, dock behöver jag hitta ganska stora säkringar isåfall!
Det är inga problem. Runt 80A Är nog rätt lagom, beroende på vad du ska köra med för grejer i bilen. Bara att kolla kolla någon affär som säljer billjud, där finns stora säkringar. Säkrar du inte av och det blir kortis så kan du räkna med att det börja brinna ganska friskt i din bil
Glöm inte säkra av pluskabeln vid batteriet, annars har du problem om det händer ngt där
Tack det ska jag tänka på, dock behöver jag hitta ganska stora säkringar isåfall!
Det är inga problem. Runt 80A Är nog rätt lagom, beroende på vad du ska köra med för grejer i bilen. Bara att kolla kolla någon affär som säljer billjud, där finns stora säkringar. Säkrar du inte av och det blir kortis så kan du räkna med att det börja brinna ganska friskt i din bil
80A räcker så lite? tänkte vid kallstart drar väl startmotorn en jävla massa ström?
Ja, då drar den rätt friskt. Men man vill inte ha för högt säkrat i onödan. Men räcker inte 80 så får man prova 100 och 120 tex. Men gäller att kabeln pallar det med. En 50 kvadrat är god för ca 120A
Har fått lite gjort idag, Fredrik kom med sin e34 och fixade extern wastegate på den då jag har köpt svets. Jag har även byggt ett grenrör, turbon sitter som en smäck där! Behöver inte flytta på abs enheten eller modifiera hjulhus eller någonting annat för att det skall få plats! Imorgon bygger jag downpipe och kollar på vart jag kan få plats att sätta wastegaten! Har helsvetsat det nu, men på bilderna är det under konstruktion så jag har bara punktat det där!
Började bygga downpipe igår men nu har 3.5" böjarna tagit slut så måste köpa nya! sen fixar jag en hålsåg för att fixa uttaget för wastegaten i kollektorn idag! Är kul som fan att svetsa, dock vart det inte så snyggt på vissa ställen för jag stod ute och då blåste gasen bort ibland...