10 februari 2014
Trådstartare
Hej!
Jag köpe en s40 T4 för typ 2 veckor sen. När jag precis hade köpt den så körde jag ut på motorvägen och då märkte jag att den inte gick som den skulle. när jag låg på 3 4 5 6 och gasade fullt så börja den typ hacka/slåifrån. fick inte upp den mer än till 120-130. när jag kom hem så kolla jag tändspolarna och dom va de sprickor i så jag bytte dom och sen ville den knappt starta och när den väl starta så gick den dåligt som fan och hela bilen skaka när jag körde med den och de gick inte att vara mer än till 3-4000. så sen 1 vecka tillbaks så har den bara stått. Men idag när jag skulle göra ett nytt försök så starta jag den och körde typ 2-300 meter så börja katten rycka och va verkligen knall röd efter en så kort bit. kan de vara katten som är kass kanske?? bilen ryker en del också. Det kommer typ gråa puffar av grå rök när den står på tomgång och går oroligt. Lampan va den nu heter som vissar att de är på elstemet eller nått med avgasröret lyser också ibland. Har gnista på alla stiften. vet inte om de är bra gnista eller inte men den har gnista.
Tacksam för all hjälp jag kan få.
Erbjuder även 1500-2000 för den som fixar den åt mig. Om nån bor i alingsås området.