3913
Sök

Bmw 525 TDS 95 Slö/trött

2 Inlägg
16 februari 2014
Trådstartare
Bilen är en BMW 525 TDS från de fina årtalet 1995
Tjenare! vet att de säkert finns liknande trådar om detta men har läst och letat efter någon med samma problem men hittar ingen som har det...

Min bmw går fint på tomgång och i övrig gång men den är så satans slö så man blir tokig... dessutom ska man va gla om den går över 130 km/h. Jag undrar och hoppas på att kunna få hjälp här...

lite info om problemrelaterade saker enligt mig.. Det finns en "ekonomi mätare" på instrumentpanelen som går upp till 30 nånting.. den går aldrig över 25 (om ens det), inte ens vid full jävla sula... Vi säger såhär, när jag står still ligger mätaren på fullt. jag lägger i 1an och smyger iväg, lägger i 2an och då går mätaren ner till 20 trampar jag på då går den upp i fulla 30, slänger jag i 3an går den ner till 21 ungefär och stannar där även vid full gas. Lägger i 4an och den går ner till 15 - 18 och stannar där nu ligger jag kanske i 60 - 70 blås och slänger i 5an. Trampar jag fullt på 5an händer de nästintill inget alls och mätaren står på 11 - 12....
(OBS! jag har Bytt turbo till en bättre begagnad orginalare! den laddar 0.5 bar är inte säker på om de är korrekt!)
jag tror själv att de har ngt med bränslepumpen att göra men är dessvärre inte säker...

Som sagt hoppas jag på att kunna få hjälp här..!
MVH Tony

Sök