3997
Sök

Rasade M46:or

3 Inlägg
19 februari 2014
Trådstartare
Har en 944 -91 som är uppfriskad med 531 topp och VX3 kam.
Första M46:an rasade då jag vart oförsiktig efter kopplingsbyte. (Sachs 712 tryckplatta)
Fick lära mig gränsen den hårda vägen och hämtade en ny låda på skroten.
Den gick 11 mil innan jag blev överraskad av ett rådjur och fick nita på en mindre landsväg, (asfalt).
Han inte koppla och nu har jag ingen drift på trean och ett jädra oljud...
Är lådorna så himmla dåliga att de inte klarar av en tvärnit från 60 km/h???

Vad kan jag göra åt detta?

Mvh

Forummoderator
26 400 Inlägg
19 februari 2014
Hur menar du att en tvärnit pajade lådan?
Ett så kallat "kärringstopp" klarar i stort sett vilken låda som helst.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 Inlägg
20 februari 2014
Trådstartare
Nej, tvärnit från 60 km/h för att undvika ett rådjur och han inte koppla, ingen rivstart eller kärringstopp...

Hhehehehhest
375 Inlägg
20 februari 2014
Lådorna är ju inte kända för att direkt hålla så vidare bra.. Jag lyckades rensa 12 lådor på isen med en 940 turbo.
Oftast var det treans drev som blev rent. Men även bottstocken gick av på några stycken.

Men frågar är ju hur fräsch lådan var som hämtade på skroten. Den kan ju ha blivit slakad av någon, sånt är ju svårt och veta. Turen är väl att lådorna inte är nå dyra alls och går ju snabbt och byta smile

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

3 Inlägg
20 februari 2014
Trådstartare
Jo, den kom från en skrotad 940, som gått 16000 + tror jag...
Kopplingskåpan vart spräckt och växellådsfästet av samt växelväljaen eller vad den heter, (den som sitter i spaken till lådan) vart ordentligt krökt... Kan jag ha blivit lurad på lådan då? Vet ni om man kan reklamera grejjerna isf?

Inte så blodigt mycke pengar för en ny låda, men som student med 4000 i månaden och 1000 av det i fasta avgifter så har jag inte så mycket kvar att lägga på nya lådor hela tiden ;(

Sök