4401
Sök

Xenon belysning hjälp.

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
11 mars 2014
JimBo__ skrev:
Ställde inte om någonting utan såg till att dom satt ordentligt och med bra ljusbild, kör med 4300k i halv och dim och 6000k i helljuset smile jag vet hur xenon kan blända och jag kan störa mig på det själv men dom jag har pratat med som åkt framför mig har inte klagat smile

Tur man åker gammal Volvo så man slipper canbus cool

Då har du hittat xenonlampor med annorlunda utformning mot vad som är standard. annars förändras ljusbilden avservärt.

it_mutt skrev:
t_one21 skrev:
dimljus och halvljus så är min favorit de här. Men det är ju mer likt xenon i färgen med "xenon-look"-lampor, och billigare smile

Har ju kommit en efterföljare till "Night Breaker Plus", som heter "Night Breaker Unlimited", ska ge "ytterligare" 20% mer ljus (sägs det)

Dock inte sett annat än siffror på den, men siffrorna ser lovande ut iaf.

Där ser man! får prova en uppsättning på sambons A3a och se om det är någon skillnade mellan nya och gamla NightBreakern

Pacmeister skrev:
Här hittade jag (tror jag) upp till 6000
http://www.xenonkungen.com/se/xenon/xen … d-amp.html

Precis, så kika bara vad du har för sockel och välj färgtemp och skicka i helljuset smile eller ja i alla lysen du vågar neutral

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

Avstängd
10 388 Inlägg
11 mars 2014
t_one21 skrev:
it_mutt skrev:
t_one21 skrev:
dimljus och halvljus så är min favorit de här. Men det är ju mer likt xenon i färgen med "xenon-look"-lampor, och billigare smile

Har ju kommit en efterföljare till "Night Breaker Plus", som heter "Night Breaker Unlimited", ska ge "ytterligare" 20% mer ljus (sägs det)

Dock inte sett annat än siffror på den, men siffrorna ser lovande ut iaf.

Där ser man! får prova en uppsättning på sambons A3a och se om det är någon skillnade mellan nya och gamla NightBreakern

Ja jag har inte kommit för mig att testa än. Så där får du gärna återkomma med info om det är någon skillnad smile Tänkte väl iofs sätta i A6:an, men där sitter ju standardhalogen idag, så det blir ju bara en jämförelse där emellan.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
11 mars 2014
it_mutt skrev:
Ja jag har inte kommit för mig att testa än. Så där får du gärna återkomma med info om det är någon skillnad smile Tänkte väl iofs sätta i A6:an, men där sitter ju standardhalogen idag, så det blir ju bara en jämförelse där emellan.

Det lär göra en hel del i och för sig för din del då! Ska försöka komma ihåg det smile

Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
11 mars 2014
http://www.stylingwebben.se/belysning-f … or-12v-24v
bättre urval av xenon-look om du är mer sugen på det.

Sök