3364
Sök

Volvo 240 -88 sachs dämpare eller bilstein?

393 Inlägg
10 mars 2014
Trådstartare
tjenare skulle vilja fråga er vad ni föredrar för dämpare fram och bak?

sachs eller bilsteins dämpare? vilket tycker ni är bra eller bäst? och varför?

393 Inlägg
10 mars 2014
Trådstartare
C-Magnusson skrev:
Bilstein

varför just bilstein och inte sachs?

125 Inlägg
11 mars 2014
johnik skrev:
C-Magnusson skrev:
Bilstein

Vilken fråga:) jag föredrar bilstein sprint dämparna. Men det är ju upp till dig vad du vill montera på bilen.
Finns ju hur mycket som helst att välja på tex. Bilstein, koni, sachs, sellholm, öhlins osv.
Finns även billigare satser att köpa. Vad ska bilen änvändas till? Vad får det kosta?
Enklast är väl att söka sig fram till info på Google.

393 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
C-Magnusson skrev:
johnik skrev:
C-Magnusson skrev:
Bilstein

Vilken fråga:) jag föredrar bilstein sprint dämparna. Men det är ju upp till dig vad du vill montera på bilen.
Finns ju hur mycket som helst att välja på tex. Bilstein, koni, sachs, sellholm, öhlins osv.
Finns även billigare satser att köpa. Vad ska bilen änvändas till? Vad får det kosta?

ska ju bara va till gata... kommer ju inte åka på nån drift bana eller nåt liknande

Forummoderator
26 418 Inlägg
11 mars 2014
johnik skrev:
C-Magnusson skrev:
johnik skrev:

ska ju bara va till gata... kommer ju inte åka på nån drift bana eller nåt liknande

Själv hade jag Lesjöfors sänkningsfjädrar (30mm) och Sachsdämpare (gas) på min gamla GLT, och tyckte detta fungerade ypperligt.
Har dock aldrig haft Bilstein, så kan inte uttala mig om några skillnader mellan dom båda.

Själv hade jag dock kraven att bilen inte skulle vara FÖR stötig och jävlig som många andra annars brukade bli - i mitt tycke - och jag tyckte också att min blev lagom.

https://www1.garaget.org/archive/20/19631/39600/39600-1453875.jpg
Senast redigerat av Mack (11 mars 2014)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

393 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
Mack skrev:
johnik skrev:
C-Magnusson skrev:

Själv hade jag Lesjöfors sänkningsfjädrar (30mm) och Sachsdämpare (gas) på min gamla GLT, och tyckte detta fungerade ypperligt.
Har dock aldrig haft Bilstein, så kan inte uttala mig om några skillnader mellan dom båda.

Själv hade jag dock kraven att bilen inte skulle vara FÖR stötig och jävlig som många andra annars brukade bli - i mitt tycke - och jag tyckte också att min blev lagom.

http://www1.garaget.org/archive/20/19631/39600/39600-1453875.jpg

okej så som jag sett så är sachs billigare och lite mer mjukare dämpare än bilstein.

Forummoderator
26 418 Inlägg
12 mars 2014
johnik skrev:
Mack skrev:
johnik skrev:

http://www1.garaget.org/archive/20/19631/39600/39600-1453875.jpg

okej så som jag sett så är sachs billigare och lite mer mjukare dämpare än bilstein.

Kan mycket väl stämma.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök