2523
Sök

audi 80 dör när man motorbromsar.

184 Inlägg
25 mars 2007
Trådstartare
Tja min audi 80 2.0E dör man ja motorbromsar och trycker in kopplingen.
Är det lamdan som det är fel på då? eller?

Audi Freak :)

elektriker
591 Inlägg
25 mars 2007
hade samma problem med min celica..
Kolla alla vacumslangar så att den inte tar tjuv luft och spraya alla el kontakter och säkringsdosor med elektronikspray.
Ta även dän tomgångsmotorn och spraya typ 5-56 i den.
Gjorde detta på min och nu går den bra!

---------------> Kimpan

184 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
tackar.. smörjde lamda kontakterna och kopplade bort en sak som ja tror va fel kopplad så funkar nu smile

elektriker
591 Inlägg
27 mars 2007
härligt:D

---------------> Kimpan

Beredare
561 Inlägg
27 mars 2007
ktmracing skrev:
tackar.. smörjde lamda kontakterna och kopplade bort en sak som ja tror va fel kopplad så funkar nu smile

Tjena!

Jag har samma problem med min Audi Coupe -91 2.0E.
Du får gärna berätta mer hur, vad du gjorde... Tacksamt om du hade orkat berätta!! wink

Mvh Jonas

184 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
tog bara lås kontakterna till lambdan och smörjde med 556 sen funkade de:P fast nu måste ja byta lambdan ist:P

27 Inlägg
7 maj 2007
Använder tråden lite om det går bra! har typ samma problem.

Min audi 80 16v är typ "hoppig" på tumgången alltid och när ja sedan är ute och kör och trampar ner kopplingen då jag ska stanna så kan den bara få för sig att dö. Ibland så hinner den typ fånga upp motorn igen och typ klarar hålla den vid liv. Men det är från gång till gång~ detta är typ jobbigt då bilen blir JÄTTE svår styrd då motorn inte är igång som alla nog förstår ;P och sen är det klart jobbigt att köra en bil som inte går att lita på.

två saker till.

Någon som vet var man kan få tag i ett jätte billigt eller iaf billigt orginal avgassystem eller sport kvittar vilket helst från katen och bak.

Och om det är någon som vet om det är svårt att byta hjul lager fram?

Mvh Tobias.

Beredare
561 Inlägg
8 maj 2007
Tjena!
Min bil både dog vid inbromsning när man tryckte in kopplingen och var svajig i tomgången...

Hittade felet!! Insugsslangen var sprucken på undersidan... Bara att täta med silikon o VIPPS så var det en helt annan bil.... wink tongue

Mvh Jonas

27 Inlägg
8 maj 2007
@Groggmugg

var sitter denna slangen? kan du beskriva eller ordna fram några bilder eller något? låter som att vi har/hade samma problem wink Lr du kör kanske inte audi 80?
Senast redigerat av Tobbe_Audi80 (8 maj 2007)

61 Inlägg
8 maj 2007
d kan vara insugspackningen oxå då drar bilen tjyvluft o går ojämnt. ha d

Beredare
561 Inlägg
8 maj 2007
Tobbe_Audi80 skrev:
@Groggmugg

var sitter denna slangen? kan du beskriva eller ordna fram några bilder eller något? låter som att vi har/hade samma problem wink Lr du kör kanske inte audi 80?

Kör en Audi Coupe -91  wink

Slangen sitter till vänster, som går från själva insprutningen/luftfilter till insuget. En rätt så stor svart slang är detta.... Kan nog skaffa en bild om du inte förstår vilken...

Mvh Jonas

27 Inlägg
9 maj 2007
@groggmugg

Hajjar vilken du menar får ta en titt på den sen då det ente regnar. Du vet ingen annan slang som kan påverka tumgången och att den dör? om topppackingen är kass kan detta ge samma resultat?

tack på förhand mvh tobias.

Beredare
561 Inlägg
9 maj 2007
Även slang/röret till tomgångsmotorn kan ju läcka... Så kanske kolla den me... wink

KLart att bilen inte går bra när topppackningen är kass men då bör du mer tappa styrkan i motor.... Tror inte att det e de som är problemet.. tongue

Mvh Jonas

27 Inlägg
9 maj 2007
@groggmugg

Var hittar jag tomgångs motorn? jag är inte så hajj när de gäller att skruva på motorn iaf inte när de gäller första gången! ;P

Vem uppfann biltema? :@
61 Inlägg
9 maj 2007
Tobbe_Audi80 skrev:
@groggmugg

Var hittar jag tomgångs motorn? jag är inte så hajj när de gäller att skruva på motorn iaf inte när de gäller första gången! ;P

Sitter framför insuget, 2 slangar går in i den. går inte att missa
Senast redigerat av RaX- (9 maj 2007)

Beredare
561 Inlägg
9 maj 2007
Som RAX- skrev så sitter den precis vid insuget.... Där går ett rör dit på undersidan och den andra anslutningen går in i insugsslangen..... En silvrig metall grej med elanslutning på ena sidan...

Mvh Jonas

Sök