2774
Sök

kkk24 i en s40 t4

22 Inlägg
9 maj 2007
Trådstartare
tjena , ja har precis köpt mig en kkk24 o tänkte sätta in den i min t4 och ja undrar om det är någon som har en i sin lr ens vet om de är någon bra ide ? .. har nämligen hört att den inte pallar så mycke laddtryck , är det sant ??

tack på förhand // hang-0n

Troligen galen...
567 Inlägg
9 maj 2007
Den turbon har ganska klena lager, så den går inte att vålda på lika högt laddtryck som t.ex. en 19T som är vanlig att folk monterar på dessa motorer.

Det finns folk som haft lite problem med KKK K24 på volvos vita fyror, ska ha nåt med avgaspulserna och drivningen av agget att göra, men det finns även folk som har lyckats få dem att gå bra. Autotech rekomenderar inte k24an på s/v40...

Gör en sökning på Nordiska X40 Klubbens forum, jag vet att k24an monterad på s/v40 har diskuterats där.

Snacka annars med MTE eller ATM  så kan de hjälpa dig med det du behöver...
Senast redigerat av Mebb (9 maj 2007)

22 Inlägg
9 maj 2007
Trådstartare
aa de va som ja hörde , hmm sad

169 Inlägg
9 maj 2007
Vilken kkk k24 är det vi snackar om? Den från S60R eller från Audi femmorna? Har själv den äldre modellen i min och dom är i regel ganska tåliga, dock sämre än k26an pga klenare axel. Laddtryck på upptill 1.5 bar är inga problem med det äldre aggregatet.

Mvh Mattias

22 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
ja pratar om den som sitter på s60:in .. för det pratas om att den inte ska hålla mer än 1.0 i laddtryck och de värkar konstigt så skulle bara kolla me folket smile

tack

Sök